Vad gör vi? Del CCXII

Sitter och gråter. Snart varit uppe 48 timmar. Katten har ont och springer och kissar överallt så jag stängde in henne i buren nu. Hon är hysterisk där inne också.

Ringde mamma för stöd som urartade och blev bråk. Borde jag vetat. Hon hotade med att komma och hämta katten för avlivning.

Hur jag ska klara att ha möte kl 8 i morgon vet jag inte
Men varför är hon inte på djursjukhus?

Mamma och jag är sams igen tror jag. Jag gav upp och gav Bupac en timme tidigare och släckte och la mig i vår sovgrotta. Hon verkar ha lugnat sig lite? Hoppas hon kan komma till ro nu så jag iaf får microsova lite.

Ska ringa veterinären i morgon. Jag fattar att det säkert är så här för typ alla som ska ta urinprov på katt men jag fattar inte hur folk klarar det utan att bli förtvivlade.
Nu vet jag inte varför du ska ha ett urinprov men hos oss är det inte ett måste att ta med sig urinprov, ibland provbehandlar man med medicin om det inte gått att ta urinprov. Katter är katter liksom, hundar är mycket lättare att ta urinprov på. Annars kan man ju alltid göra en cystocentes.

Alltså jag är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen. Pappa får köra in med den här när det är dags.

Lite ledsen fortfarande så klart, katten har fortfarande ont och går på toa flera gånger efter att hon har kissat och är besvärad.
Önskar jag kunde bara hjälpa henne bli av med det eller ta det själv. :(

Bifogade filer

• 1000029523.webp
    1000029523.webp
    115,4 KB · Visningar: 29
På kontoret.
Mest för att få kaffe.
Och hämta bil.
Idag är det arbete ute i den hemska och ogästvänliga verkligheten utanför myndighetens kontor.
Jag hoppas det finns kaffe där med.

Sovit väldigt gott i natt. Hade kl på 5 och gick upp för att grädda kalljästa frallor så min bortskämda man fick nybakade frallor och paket på sängen på sin födelsedag innan han åkte till jobbet 🥰

Efter han åkt tog jag långpromenad med hundarna. Sen vinkat hejdå till ungarna och nu är det jobb!

Du har numera en vettig chef och du sviker inte hen.

Förra veckan ställde jag in min närvaro på vårt veckomöte (high level, dvs alla nyckelpersoner ska delta). Jag hade då inte träffat särbon på nästan tre månader pga att våra jobbtider inte lirat med varandra. Jag sa som det var att min partner vill ta ut mig på lunch eftersom vi setts på så länge så jag behöver prioritera det den här gången. Ingen sa ett pip om det.

Jag har skickat hem borrare när det hänt saker för dem privat och de velat vara kvar och jobba trots det. Jag har också försäkrat borrare om att det är ok att att de åker iväg när hänt saker hemmavid eller blivit sjuka och de mer eller mindre bett om ursäkt att de behöver åka hem (jag trivs med borrare - men vi är ungefär lika envisa :laugh:).

Saker händer. Är en en bra chef har en förståelse för det.

Kan tillägga att jag inte riktigt hanterar mig själv enligt ovanstående... men det beror ju på att jag mer eller mindre har en chefsposition så mycket är verkligen "du deltar såvida ingen har dött". Det är naturligtvis inte ett uttalat krav men på den här nivån vet en att det är lite andra krav. Och som sagt, är det görbart kan jag prioritera mig själv trots att jag missar ett möte. Sedan finns det andra typer av möten jag inte hade bokat av för att träffa särbon... och det är han ok med. Det är ju som sagt mitt jobb.

Edit: Jag har också jobbat rejält sjuk eftersom jag inte riskerar att smitta någon... mina läkare gillar inte mig :angel:

Sitter i sängen med en kopp kaffe, passar på att njuta av ommöbleringen. Nu kan man se ut genom fönstret!

Lite ledsen att jag inte varit på gymmet på så länge, saknar det verkligen. Men å andra sidan fick ”ta kortkort” ta prio över allt, och nu hästvakt åt min ridskolefavorit i tio dagar, så det är ju inte synd om mig :p

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 572
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 873
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 732
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka