Vad gör vi? Del CCXII

Varit hos jobbcoachen en sväng i stan och på pendeln hem blev det bestämt med jobb fre kväll och hela sön. Sa faktiskt nej till lör, ska dels fira morfar som fyller 90 år! ❤️Kan va bra med lite paus såhär i början, många timmar över helgen. Men känns bra med det inbokat :).

For direkt till stallet så ska fortsätta här nu :)

Aldrig mera ska jag klaga över Fedex 😭 de är guld värda som gör allt det här jobbet med införtullning, terminalavgift bla bla bla i skuggan utan att ge ett enda sken av att något strular till utom då och då. Som en simmande and där allt händer under den lugna vattenytan.

Sista 2 gångerna jag gett hundarna mat har jag bett dem ligga ner och sedan rulla runt. Nu fick båda ”men ge oss maten NU då kärring”-spunk när jag satt och väntade lite. Båda började rulla runt som jäkla galningar. Runt, runt, runt om och om igen. De såg så roliga ut där de låg och rullade och rullade båda två och for iväg längre och längre bort eller på snedden. 🤣

Mamma är på väg hem till sig. Katten verkar må sådär, haltar lite och blev väldigt trött efter en timme med mamma.
Skönt att jag snart är på väg hem så kan jag titta på henne, men ingen katastrof vad det verkar. Så ska vi ju till vet i morgon också.
Under lunchen köpte jag grejer för strax över tusenlappen för att hjälpa henne i framtiden om det nu är FIC. 💸
Pengarna springer som kor på grönbete ur sparkontot och jag har inga planer på att stoppa dem så länge de hjälper Sparky.

I övrigt sjukt seg jobbdag...

Handlat äpplen och toapapper. Kom just på att jag glömt att handla te. Äsch. Nej, skrev ingen lista eftersom det var två saker så behövdes inte det. Insåg inte att ena tesorten var slut förrän jag kollade i skåpet.

Screenshot_2025-05-08-18-01-12-36_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.webp

En hel besökare! 🥳

Diskussioner med tonåringar kan ibland slita på en. Men mestadels en bra dag.
Joggade 6 km inklusive intervaller efter jobbet. Jobbigt men gött efteråt.
Första gången i tisha för i år.
Sen köpte jag och en kollega present till en annan kollega som fyller år och bjuder till fest på lördag. Ska bli så roligt. Inte ofta jag ser fram emot saker så.
IMG_4306.webp

Trött, började gråta helt random, och känner exakt noll hunger och lite äckel över att försöka få i mig mat.
Så nu sitter jag här med lite te i stället, och tänker att om jag dricker den kanske jag blir lite sugen och kan få i mig fil snart.

Jag tror att jag är helt slut i hjärnkontoret och kroppen efter alla dessa dagar av helspänn. Jag vet att jag kommer fortsätta vara på helspänn tills det är bra igen, men jag ska försöka hitta det i mig att slappna av lite.
Önskar ibland att jag var en bättre djurägare - en sån där lugn och metodisk som är lite praktisk. Eller att jag hade ett litet drag av de djurägare som är lite happy go lucky och knappt ser problemen.
Jag måste försöka sluta helt utplåna mig själv för att ge djuren 1000% när de inte mår bra.

Det blir bra med semester i morgon och sedan en hel helg på det. Jag ska förutom att gå till veterinären i morgon försöka släppa ner axlarna och gå på en promenad ner till Hööks och blomsterlandet för att köpa blompinnar.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 593
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 901
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 747
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka