Vad gör vi? Del CCXII

Min dag för att känna mig som en idiot. Svor i går kväll över att jag inte kunde streama mina externa hdd kopplade till datorn på min tv via android box och Kodi. Fipplade runt med media streaming i kontrollpanelen. Insåg sedan att jag inte öppnat Kodi appen på datorn, ergo är den inte en server :angel:

Vi var och kollade var vi ska stolpa upp sommarhagen. Det finns gott om käk redan iaf. Flickorna fick mosa sig fram genom gräset. 😅
IMG_4919.webp

Skittrist middag. :down:
Testade som omväxling köpt vitlökssmör till de glödbakade potatisarna och köttet, undrar om de gick förbi med både smöret och vitlöken? Jag som brukar göra så gott kryddsmör tycker det smakade gammalt margarin. :yuck:
Glada hundar och katter dock, de åt med betydligt bättre aptit av det som var kvar så de fick både köttet och vad som var kvar av potatisarna.

Insåg att min mascara smetats ut så jag ser ut som en goth. Särskilt när jag satt upp håret i en tofs och skrapat bort det helt från ansiktet :laugh:

Önskar min dagsplan också var kort 🙈
Dagens lista:
- plantera ut växter med barnen ✅
- sortera färdigt tvätten❌
- pizza hos barnens pappa, tvätta kläder i hans maskin pga min tvättstuga är riven✅
- klippa gräs✅
- keramikkurs✅
- spackla sovrum❌
Hyfsat facit ändå. Det blev en trevlig eftermiddag så stannade lite längre än tänkt, och efter min drejkurs handlade jag och orkade bara inte dra igång renoveringen när jag väl kom hem.

Jag har precis sett trailern för filmatiseringen av en av mina favoritböcker EVER! Jag är så hypad! De har pratat om filmatiseringen i minst femton år, och nu händer det! 😍
Stephen king/ Richard Bachmans The Long walk. Jag måste genast lyssna och läsa igen. Den släpps i September i år.

Stressat ner, dricker mer te (Turkish apple är en riktig favorit). Katten sover sött på sin säng bredvid skrivbordet. Min dator fungerar, jag behöver inte störta ner till Göteborg. Jag kan streama, behöver inte ringa kundtjänst imorgon och vara besvärlig. Kylskåpet avfrostat. Allt som allt en bra kväll :up:

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 626
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 925
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 783
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 081
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka