Vad gör vi? Del CCXIII

Hade en kompis över. Han blev helt lyrisk över det här stället och ville flytta in. Tyckte det var så bra ”att sånt händer ju fasen inte!”
Han fattade så fort han klev ur bilen att vi trivdes som bara den. 😅😍

Nej mera störd över att det läses in saker som inte skrivs, @sthu nämnde shorts och @Fjordfrälst nämnde att hon behöver tappa lite i vikt för att få på sina bekvämt, det blir inte viktprat, bara ett konstaterande.
Det verkar inte bara varit enbart jag som reagerade på det så visst, du får tycka vad du tycker men en arg smiley kändes inte direkt trevligt det heller :(... Jag skällde inte ut personen utan poängterade bara det problematiska i såna kommentarer som kan slå väldigt fel så man får vara försiktig med att dra in sina egna viktmål i andras inlägg om kläder eller mat. Vissa drar in sina egna "vikthets" på regelbunden basis när det gäller andras inlägg och jag tycker det är trist. Inte alltid att personerna inser det själva när de är uppe i sin viktresa.

Det verkar inte bara varit enbart jag som reagerade på det så visst, du får tycka vad du tycker men en arg smiley kändes inte direkt trevligt det heller :(... Jag skällde inte ut personen utan poängterade bara det problematiska i såna kommentarer som kan slå väldigt fel så man får vara försiktig med att dra in sina egna viktmål i andras inlägg om kläder eller mat. Vissa drar in sina egna "vikthets" på regelbunden basis när det gäller andras inlägg och jag tycker det är trist. Inte alltid att personerna inser det själva när de är uppe i sin viktresa.
Jag är helt med på det du säger. De små "oskyldiga" kommentarerna kan orsaka så mycket skada. Jag vägrar t.ex. viktprat i "min" barngrupp. Små barn förstår så mycket mer än man tror och jag tycker verkligen inte att de behöver börja fundera på vad som är "bättre" och "sämre" redan i den åldern. Jag läste idag om en finsk influencer som menade att det är så mycket smalhets i Sverige. Jag håller med.

Ett varmt skumbad och en Inderal. Jag börjar i ärlighetens namn bli lite trött på det här nervsystemet. Att det logiska tänkandet är lugn som en filbunke men kroppen en antilop på öppen savann. Men det är väl det man får jobba med när man är rakt nedstigande led av ”nervsvaga”, som det en gång sas.

Försöker övertala mig själv att lägga mig i sängen. Känner mig inte trött nog att sova, men har samtidigt inget speciellt att göra nu och ska upp tidigt imorgon för jobb... Så eh. Det är väl bara till att nattrasta hundarna och krypa ner under täcket. Funderar också på hur jag ska göra imorgon, om jag ska ta med hundarna till jobbet eller lämna dem hemma, om jag ska promenera till/från jobbet eller inte osv. Jag får nog bestämma mig imorgon, först då vet jag vad som känns rimligt energimässigt och vädermässigt.

Och så funderar jag på att köpa en klänning. Den verkar vara precis vad jag vill ha, men jag tycker inte om att shoppa :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 802
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
603
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 442
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka