Vad gör vi? Del CCXIII

Oj! Jag förstår dig.

Jag är generellt väldigt restriktiv med att byta försäkring på djuren, och vågar inte byta nu. Eller vågar och vågar, men katten min är trots allt minst 10år gammal - känner att risken för att försäkringsskyddet blir urvattnat (i praktiken) är stor.

Men jag lär ju få göra grundlig research när/om det blir dags för nästa djur att försäkras. Vara utan veterinärvårdsförsäkring vågar jag inte..men blir det häst så är frågan om jag kommer att teckna någon livförsäkring, faktiskt..
Tänker att livförsäkringen är ju ofta- säger inte att det gäller alla och alltid- minst av värde. Min höjde jag från 20.000 till 50.000 i livvärde och har 125.000 i veterinärvård vilket absolut ät viktigast och det höjde givetvis premien men har bara efter 9 år varit nöjd med folksam hitills :)

Jobbat hemma idag, och haft så mycket ångest. Men väldigt nöjd ändå, för tidigare när jag mått så så har jag satt mig i situationer som spär på ångesten istället för att mildra den (inbillar mig konflikter med kollegor, och blir då onaturlig i kontakten med dem). Men idag kände jag att jag hade insikt i att det ”bara” var ångest, och försökte jobba på som vanligt på egen kammare. Hjälpte faktiskt, och lite trevliga och omväxlande arbetsuppgifter gjorde att jag stod ut hela dagen och ångesten ändå minskade lite under tiden. :)

Fick lagat middag och matlådor - laxpasta, och har plockat fram paj från frysen att äta till kvällsfika. Rätt ok som avslutning på dagen 👍

Inte gjort många knop idag. Sytt ett par shorts, sått lite frön, rensat en låda i en byrå.
Dagen är inte slut än. Jag ska nog sy ett par shorts till, kanske röja lite i syrummet.

Känns som det kommer bli ett shorts-år.
Tack för påminnelsen! Stretar på med att tappa kilon så jag kan komma i mina short jag har, vill ju kunna använda dem igen! 😊

Jag har fått alldeles för lite gjort idag så måste nu göra alltihop på en gång :D ut i förrådet för att leta en försvunnen kruka nu!

Tänker att livförsäkringen är ju ofta- säger inte att det gäller alla och alltid- minst av värde. Min höjde jag från 20.000 till 50.000 i livvärde och har 125.000 i veterinärvård vilket absolut ät viktigast och det höjde givetvis premien men har bara efter 9 år varit nöjd med folksam hitills :)

Ja, jag vill ha en veterinärvårdsförsäkring som är så heltäckande som möjligt. Måste jag välja bort något så blir det livförsäkring på djur.

Jag har haft Folksam "i alla år" och har generellt varit nöjd. Bortsett från att de alltid lyckas klanta till något administrativt (vid ändring, förnyelse och dylikt) - ibland mindre saker men alltid saker av betydelse (eller som när jag ändrade till att betala per helår och de råkade avsluta försäkringen..). Men ja, försämras villkor så lär jag ju jämföra med andra känner jag.

Nåväl, sorry allihopa, ska inte ta över tråden med detta ämne! Behövde bara få ut lite ledsen frustration.

Känner mig lugnare i dag. Har hämtat nya leksaker, aktivitetsleksaker, skålar osv osv till katten.
Aktivitetsleksaken var kul tyckte hon. Sen var det en fiskleksak hon blev tokglad av. Jag började gråta lite glädjetårar av hennes småsprång och skakanden av den där fiskleksaken. Jag har inte sett henne leka eller vara sitt glada själv på snart två veckor :)

Oj! Jag förstår dig.

Jag är generellt väldigt restriktiv med att byta försäkring på djuren, och vågar inte byta nu. Eller vågar och vågar, men katten min är trots allt minst 10år gammal - känner att risken för att försäkringsskyddet blir urvattnat (i praktiken) är stor.

Men jag lär ju få göra grundlig research när/om det blir dags för nästa djur att försäkras. Vara utan veterinärvårdsförsäkring vågar jag inte..men blir det häst så är frågan om jag kommer att teckna någon livförsäkring, faktiskt..
Ja, det är därför jag inte bytt tidigare heller. Men känner att framför allt Agria är ju vansinnigt dyrt.

Fattar ditt läge. Och det är ju svårt att sätta sig in i allt och vara säker på att det inte finns något sätt för försäkringsbolagen att åla sig ur allt.

Här regnar det och grill, bord och stolar står fortfarande ute + blommorna får visserligen välbehövlig fukt men inte har jag planterat dem. :meh:

Måste sätta lite fart, går alldeles för långsamt, men å andra sidan så är Wilma inte så misstänksam och tror nog inte att vi ska åka ikväll. Nu sitter hon bredvid mig och har inte en aning om att jag kommer stoppa henne i resburen snart. :angel:😾

Ska bara plocka ihop allt som ska ut i soptunnan innan jag börjar bära ut till bilen och bära in det som står ute, efter blommorna är planterade. 🤭

Här regnar det och grill, bord och stolar står fortfarande ute + blommorna får visserligen välbehövlig fukt men inte har jag planterat dem. :meh:

Måste sätta lite fart, går alldeles för långsamt, men å andra sidan så är Wilma inte så misstänksam och tror nog inte att vi ska åka ikväll. Nu sitter hon bredvid mig och har inte en aning om att jag kommer stoppa henne i resburen snart. :angel:😾

Ska bara plocka ihop allt som ska ut i soptunnan innan jag börjar bära ut till bilen och bära in det som står ute, efter blommorna är planterade. 🤭
Du får gärna skicka hit lite ;)

Ja, jag vill ha en veterinärvårdsförsäkring som är så heltäckande som möjligt. Måste jag välja bort något så blir det livförsäkring på djur.

Jag har haft Folksam "i alla år" och har generellt varit nöjd. Bortsett från att de alltid lyckas klanta till något administrativt (vid ändring, förnyelse och dylikt) - ibland mindre saker men alltid saker av betydelse (eller som när jag ändrade till att betala per helår och de råkade avsluta försäkringen..). Men ja, försämras villkor så lär jag ju jämföra med andra känner jag.

Nåväl, sorry allihopa, ska inte ta över tråden med detta ämne! Behövde bara få ut lite ledsen frustration.
Trist, fungerat klockrent här peppar peppar. Mjo kände efter jag svarade att snart kommer en pekpinne (med all rätt) om att starta egen tråd om det så släpper nu 😊🤭🤗.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 795
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
601
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 432
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka