Har nu landat i min stuga. Det känns konstigt att säga "min stuga", men jag hyr den faktiskt nu. Kontrakt skrivet och jag valde att betala den här månadens hyra i förskott trots att hyresvärden var helt ok med att vänta. Kändes bra att ha det avklarat direkt.
Utanför fönstren är det nästan helt svart nu. Hundarna har lagt sig för att sova. Jag har med deras bäddar hemifrån, mina sängkläder osv så de är avslappnade.
Det är en väldig skillnad på att sitta här i mörkret och tystnaden, jämfört med att vara hemma i stockholmslägenheten. Där har vi en gatlykta rakt utanför vardagsrumsfönstret, så det blir aldrig helt mörkt och sambon hörs ju, man hör lite ljud utifrån ibland osv. Här är det tyst. Och mörkt. Och lugnt.
Imorgon efter frukosten ska jag ta mig in till stan, promenera och utforska lite, handla lite och sedan ta mig hem till stugan igen. Jag börjar redan fundera på vad man gör av all ledig tid. Men ja, böcker. Inte heller kommer jag kunna påstå något om att inte ha hunnit laga mat. Imorgon ska jag försöka mig på att laga mat så att det räcker till åtminstone några matlådor. Inte för att jag har med mig några matlådor, men det får jag köpa...