Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade på soffan. Fortfarande trött när jag vaknade. Har accepterat att jag kanske inte är återställd. Har också ändrat tvättid, bara tanken på att springa upp och ner för trappor gör mig matt. Inget akut, tur att jag köpte extra mycket trosor så har gott om underkläder.

Hjälp vad trött jag är. Misstänker att adrenalinet flödat de senaste dagarna och det har nu hunnit ikapp mig. Kanske ska äta lite småplock ikväll, boursinost, salami oliver och inglagda torkade tomater. Eller så blir det mer lammfiol.
Röstar för det första!

Färdiga för I dag med taket! Har även hunnit tvätta 4 omgångar med tvätt, byta lakan I sängen, köra diskmaskinen och installerat en robotdammsugare :D Roboten har sån där station där den tömmer skräp och kan fylla på vatten inför moppning, lite mer avancerad än vår förra som dog för några år sedan :)

Lily och jag tog en lingonplockar-promenad idag. Vi åkte till marker som jag vet är fulla av lingon, men troligen var jag nummer 5 eller 7 i ordningen, för det fanns bara de små lingona kvar. Ni vet dom där som inte följer med i en räfsa. Nu gör inte det så mycket för mig eftersom jag handplockar, men jag hade velat haft lite större också, så efter ett par liter så gav vi oss och nu har jag suttit halva kvällen och rensat (ja, jag är petig :p ).
Nä, nästa gång går vi ut på vår vanliga hemma-promenad, för där är det bara jag som plockar numer så jag får dom stora :up:

Har flyttat på den andra påsen nu utan att se någon spindel, beslutat mig för att släppa det nu 😅

Jobbat fyra timmar. Tagit en promenad och mötte då granntanten på 85+, vi har nu bytt telefonnummer och planerat att gå en lite längre promenad ihop någon dag 🥰
(Vi har känt varandra några år nu)

@sthu Jag googlade just idag om förklimakterie, jag är 38 🙃

@sthu Jag googlade just idag om förklimakterie, jag är 38 🙃
Jag googlar på massor med saker, det innebär inte att jag har allt. Googlat på förklimakterie och visst stämmer en del in. Men det har det gjort i flera år och ingen i vården har brytt sig, så varför skulle de göra det nu?

Har nu landat i min stuga. Det känns konstigt att säga "min stuga", men jag hyr den faktiskt nu. Kontrakt skrivet och jag valde att betala den här månadens hyra i förskott trots att hyresvärden var helt ok med att vänta. Kändes bra att ha det avklarat direkt.

Utanför fönstren är det nästan helt svart nu. Hundarna har lagt sig för att sova. Jag har med deras bäddar hemifrån, mina sängkläder osv så de är avslappnade.

Det är en väldig skillnad på att sitta här i mörkret och tystnaden, jämfört med att vara hemma i stockholmslägenheten. Där har vi en gatlykta rakt utanför vardagsrumsfönstret, så det blir aldrig helt mörkt och sambon hörs ju, man hör lite ljud utifrån ibland osv. Här är det tyst. Och mörkt. Och lugnt.

Imorgon efter frukosten ska jag ta mig in till stan, promenera och utforska lite, handla lite och sedan ta mig hem till stugan igen. Jag börjar redan fundera på vad man gör av all ledig tid. Men ja, böcker. Inte heller kommer jag kunna påstå något om att inte ha hunnit laga mat. Imorgon ska jag försöka mig på att laga mat så att det räcker till åtminstone några matlådor. Inte för att jag har med mig några matlådor, men det får jag köpa...

Har nu landat i min stuga. Det känns konstigt att säga "min stuga", men jag hyr den faktiskt nu. Kontrakt skrivet och jag valde att betala den här månadens hyra i förskott trots att hyresvärden var helt ok med att vänta. Kändes bra att ha det avklarat direkt.

Utanför fönstren är det nästan helt svart nu. Hundarna har lagt sig för att sova. Jag har med deras bäddar hemifrån, mina sängkläder osv så de är avslappnade.

Det är en väldig skillnad på att sitta här i mörkret och tystnaden, jämfört med att vara hemma i stockholmslägenheten. Där har vi en gatlykta rakt utanför vardagsrumsfönstret, så det blir aldrig helt mörkt och sambon hörs ju, man hör lite ljud utifrån ibland osv. Här är det tyst. Och mörkt. Och lugnt.

Imorgon efter frukosten ska jag ta mig in till stan, promenera och utforska lite, handla lite och sedan ta mig hem till stugan igen. Jag börjar redan fundera på vad man gör av all ledig tid. Men ja, böcker. Inte heller kommer jag kunna påstå något om att inte ha hunnit laga mat. Imorgon ska jag försöka mig på att laga mat så att det räcker till åtminstone några matlådor. Inte för att jag har med mig några matlådor, men det får jag köpa...
Det låter så mysigt. <3 Böcker. Hundar. Tyst, mörkt och lugnt. Hoppas ni känner er som hemma snart!

Jag googlar på massor med saker, det innebär inte att jag har allt. Googlat på förklimakterie och visst stämmer en del in. Men det har det gjort i flera år och ingen i vården har brytt sig, så varför skulle de göra det nu?
Nej, nu var det ju inte riktigt så jag menade…

Det var menat som att på ett skämtsamt sätt säga att jag börjar fundera på liknande sätt, och att du inte är ensam. Men never mind.

Har kommit en bit på vägen med skrivandet, men just när jag löser en knut i berättelsen så uppstår en annan. Det är kul att skapa, nästan jämt...

• Gilla
Reactions: Sel
Sitter och fnular och funderar på en eventuell hemresa i framtiden. Först måste jag fixa mitt eget pass, sedan måste jag ordna pass till kissekatten... Mitt eget pass vill jag visserligen absolut ha in case of emergency liksom - men är det värt att åka hem?
Mindre än två-tre veckor är ju inte lönt och då ryker all min kvarvarande semester (inte hela världen) men också typ hela bufferten för valp till nästa år. Det verkar dessutom jättekrångligt att flyga med djur utifrån EU numera. Vill jag ens hem?
Nä, faktiskt. Det känns mest jobbigt och stressigt och jag gillar inte det Sverige jag ser utifrån även om jag älskar och saknar miljön. Besöket vore för familjens skull, de vill så gärna att jag kommer.
Beslut, beslut...
Händer det måste det bli runt Januari/Februari så det måste ju börja tänkas på.

Sedan sitter jag här och är mitt i mensen och rätt känslosam, men ändå. Så besvärligt det känns! 😅 Jag hatar verkligen tanken på att min smartphone kommer att vara för gammal, mitt nummer ogilitigt och ingenting kommer att funka, att jag kommer bli stoppad i tullen och tågen inte kommer att gå. :arghh:

Sedan sitter jag här och är mitt i mensen och rätt känslosam, men ändå. Så besvärligt det känns! 😅 Jag hatar verkligen tanken på att min smartphone kommer att vara för gammal, mitt nummer ogilitigt och ingenting kommer att funka, att jag kommer bli stoppad i tullen och tågen inte kommer att gå. :arghh:
Nog för att det kan vara rätt jobbigt att resa, men du bor ju inte i en annan galax... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju