Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Tog bussen till mossen 😀
IMG_1041.webp

Äntligen hemma efter behandling pĂ„ onkologen. Mina blodkĂ€rl Ă€r sĂ„ Ă€rriga nu av alla prover och behandling att det blir svĂ„rstucket och bökigt innan de hittar ngt fungerande kĂ€rl. Men bara en omgĂ„ng kvar! đŸ„ł
Nu helt död och ska sova. Pappa och sambo skulle bygga. Men vi har strömavbrott minst fram till kl 18. 👎
SĂ„ pappa fick Ă„ka hem till Sthlm och Ă„terkomma annan dag. Han fick iaf renklĂ€mma pĂ„ sjukan och en god bulle utan kaffe hemma. 😅

Brukar inte eftersöksjÀgare ha en bil med sig? Kanske att de stÀllt den i industriomrÄdet och traskat in i dikesrÀnnan iofs...
Men varselklÀder? BÀttre ljus Àn mobillampa?

Jakt Àr nog inte tillÄten i det hÀr omrÄdet, det Àr vÀldigt mycket folk i skogen dÀr (iaf dagtid) och vÀldigt nÀra förort. Tror friluftsomrÄdet kan ligga kanske 1-2km fÄgelvÀgen frÄn den hÀr vÀgen.

TyvÀrr finns det eftersöksjÀgare med en death wish... jag Äkte förbi nÄgra sÄdana mellan byhÄla och Falun för nÄgra Är sedan och bÄde de och hunden var undermÄligt reflexförsedda :meh: Jag vill verkligen inte köra pÄ nÄgon jÀgare men det betyder ocksÄ att jag mÄste ha en rimlig chans att se dem... det hÀr var typ sÄ hÀr Ärs, regnigt och solen hade gÄtt ner :cautious:

SupermÀrkligt!
Och gissa vad du kommer att fundera över det hÀr eftersom du rimligen aldrig kommer att fÄ svar? :)

Om du hade ringt Trafikverket skulle det ocksÄ blivit ett episkt samtal.
- Hej! Jag sÄg en man som stod i diket och signalerade med sin mobil.
- ?
- Ja, alltsÄ det var ett vÀldigt specifikt mönster.
- ?
-Och han hade en hatt.
- ?
- Han hade ocksÄ tvÄ kompisar med sig i diket. De hade inte hatt.
Tack för gapskratt mitt i stressig jobbeftermiddag! Det behövde jag :rofl:

TyvÀrr finns det eftersöksjÀgare med en death wish... jag Äkte förbi nÄgra sÄdana mellan byhÄla och Falun för nÄgra Är sedan och bÄde de och hunden var undermÄligt reflexförsedda :meh: Jag vill verkligen inte köra pÄ nÄgon jÀgare men det betyder ocksÄ att jag mÄste ha en rimlig chans att se dem... det hÀr var typ sÄ hÀr Ärs, regnigt och solen hade gÄtt ner :cautious:
Jag har bara sett dem med varselklÀder jag. Verkar ju vÀldigt dumt att traska runt utan nÀr det Àr mörkt och dessutom regnigt. :cautious:

SupermÀrkligt!
Och gissa vad du kommer att fundera över det hÀr eftersom du rimligen aldrig kommer att fÄ svar? :)

Om du hade ringt Trafikverket skulle det ocksÄ blivit ett episkt samtal.
- Hej! Jag sÄg en man som stod i diket och signalerade med sin mobil.
- ?
- Ja, alltsÄ det var ett vÀldigt specifikt mönster.
- ?
-Och han hade en hatt.
- ?
- Han hade ocksÄ tvÄ kompisar med sig i diket. De hade inte hatt.

Åh, Trafikverket har garanterat varit med om konstigare samtal... de blev lite förvĂ„nade nĂ€r de blev varnade nĂ€r de byggde om E4 vid Axmartavlan och Skarvberget :D

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnlxWA/vattar-anklagas-for-trafikolyckor-pa-e4

https://www.ljusnan.se/2015-01-30/vattar-anklagas-for-mystiska-olyckor-pa-e4/

De störde definitivt nÄgot, det Àr mÄnga olyckor och mÀrkliga haverier vid Axmartavlan. Jag tycker inte alls om att Äka förbi dÀr, nÄgot kÀnns vÀldigt fel.

Wohoo! Ett otroligt viktigt dokument som skickades med DHL har anlÀnt. Och det var den korrekta versionen. Helt mitt fel eftersom jag lyckades skriva fel födelsedatum ett antal gÄnger. Men nu Àr det hÀr iaf.

Fö Àr jag sÄ trött att jag hÄller pÄ att spy. Aldrig mer yrsel eller ambulans. Har fÄtt tid till neurologen men vet att det inte kommer ge nÄgot. Har ocksÄ tid till VC lÀkare dÀr jag kan diskutera allt och hen kan remittera mig vidare, för sÄ hÀr gÄr det inte att fortsÀtta.
Har nÄgon (kanske du sjÀlv) funderat pÄ om anfallen kan ha nÄgot att göra med all den stress du lever med? Bara en reflektion med tanke pÄ att proverna inte brukar visa pÄ nÄgot fysiskt fel... :)

Åh, Trafikverket har garanterat varit med om konstigare samtal... de blev lite förvĂ„nade nĂ€r de blev varnade nĂ€r de byggde om E4 vid Axmartavlan och Skarvberget :D

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnlxWA/vattar-anklagas-for-trafikolyckor-pa-e4

https://www.ljusnan.se/2015-01-30/vattar-anklagas-for-mystiska-olyckor-pa-e4/

De störde definitivt nÄgot, det Àr mÄnga olyckor och mÀrkliga haverier vid Axmartavlan. Jag tycker inte alls om att Äka förbi dÀr, nÄgot kÀnns vÀldigt fel.
"hur i helvete kan ni bygga en vÀg över platsen dÀr trollen bor?" :rage::arghh::nailbiting::D:rofl:

Ser pÄ Downton Abbey pÄ 7an. Vilar ryggen, var till kiro i morse och pÄ em gick jag mycket pÄ asfalt/sten sÄ fick ÀndÄ ont.

Senast Àndrad:
Gick promenad med valpen efter jobbet, sen har jag handdiskat tills varmvattnet tog slut. Det gÄr fort nÀr beredaren Àr pÄ 30 liter :p frÄn höst-vÄr sÄ eldar vi och dÄ har vi sÄklart mer varmvatten, men pÄ sommaren fÄr det duga med lilla beredaren.
Nu laddar jag mobilen lite innan jag ska köra ivÀg till hundkurs :)

Pratade med en kompis och hen trodde att det kanske Àr nÄgon slags extrema panikÄngestattacker.
Inte helt orimligt, nÀr jag fÄr svÄr panikÄngest svimmar jag av helt, krÀks före och efter jag svimmat och ligger och slÀnger mig sida till sida. Hackar tÀnder och har svÄr frossa. Sen kan jag knappt stÄ upp pÄ minst ett dygn. Spaghettiben nÄgra dagar.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund