Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på rusta häromdagen och såg att julpynt hade kommit in. Inte bara lite rpda saker utan tomtar och hela baletten. Kändes väldigt avlägset att köpa julklappspapper och julkort nu.
Jag blev chockad för någon månad sen när halloweensaker kommit in men detta kändes ännu konstigare...
Speciellt eftersom det var en varm dag så jag gick i shorts.

Var på rusta häromdagen och såg att julpynt hade kommit in. Inte bara lite rpda saker utan tomtar och hela baletten. Kändes väldigt avlägset att köpa julklappspapper och julkort nu.
Jag blev chockad för någon månad sen när halloweensaker kommit in men detta kändes ännu konstigare...
Jag ääääälskar julen men butiker som finns i var och varannan stad känns för tidigt nu, verkligen!

Precis när vi tänt upp med ljus och brasa så kom elen tillbaks. 🤷‍♀️
IMG_9515.webp

Jag var ändå rätt glad att IKEA redan hade börjat med julsaker så jag kunde köpa en ljusslinga att ha ute. Alla andra affärer på orten hade vara solcellsbelysning och det vill jag verkligen inte köpa nu!

Jag var ändå rätt glad att IKEA redan hade börjat med julsaker så jag kunde köpa en ljusslinga att ha ute. Alla andra affärer på orten hade vara solcellsbelysning och det vill jag verkligen inte köpa nu!
Ja jag ska också köpa lite belysning så det tänker jag är bra att de har på hösten.

Mest lite komiskt att det som hade kommit först var julklappspapper, julkort och etiketter. Sen ver jag ju dock från bekanta som jobbar inom handeln att ordrar lägges långt innan för att vara säker på atr de kommer i tid.

Fast då kan man behålla det på lagret tills minst nov.
Ja, nackdelen med atr det kommer ut tidigt är ju att det ibland också tar slut tidigt
Förra året var jag i butiker ca två veckor innan halloween och då var det mesta slut. Julklappspapper lär ju knappast ta slut men saker för typ påsk, halloween och sånt har jag sett ta slut.

Det verkar som att kattungarna flyttar redan imorgon. Tomt lär det bli, och sorgligt. Men ändå bättre att de får ett annat hem och att de hamnar tillsammans är ju väldigt bra. Jag skulle dock verkligen vilja ha tillbaka min katta som försvann i somras (vill jag självklart oberoende av kattungarnas närvaro, men den röde har varit min substitutknäkatt nu ett tag) :(

Är verkligen inte speciellt stabil för närvarande. Men det går över. Naturen är iallafall fin.
IMG_20250923_180512767.webp

Det verkar som att kattungarna flyttar redan imorgon. Tomt lär det bli, och sorgligt. Men ändå bättre att de får ett annat hem och att de hamnar tillsammans är ju väldigt bra. Jag skulle dock verkligen vilja ha tillbaka min katta som försvann i somras (vill jag självklart oberoende av kattungarnas närvaro, men den röde har varit min substitutknäkatt nu ett tag) :(

Är verkligen inte speciellt stabil för närvarande. Men det går över. Naturen är iallafall fin. Visa bifogad fil 174601

Även lodjuret?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn