Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara att använda jag gjorde Lassagne häromdagen. Supergott.Sambo kollar in i köksskåp. ”När ska vi använda den här kropp-koppen eller vad den heter?”
Crock pot i allmänt ordalag..
OpsDet var tydligen hyresvärdens son som hade grävt av elkabeln som ledde till strömavbrottet.![]()
Min kollega gjorde riktigt god fudge i crock pot...Sambo kollar in i köksskåp. ”När ska vi använda den här kropp-koppen eller vad den heter?”
Crock pot i allmänt ordalag..
Var på rusta häromdagen och såg att julpynt hade kommit in. Inte bara lite rpda saker utan tomtar och hela baletten. Kändes väldigt avlägset att köpa julklappspapper och julkort nu.
Jag blev chockad för någon månad sen när halloweensaker kommit in men detta kändes ännu konstigare...
Speciellt eftersom det var en varm dag så jag gick i shorts.
Jag tänkte elda i kaminen ikväll, men sedan blev det lite för sent. Så nu är det inte mer än 19 grader här inne, och kommer förmodligen att vara ungefär 17 grader imorgon bitti. Men jag sätter inte på värmen förrän då - det är skönt att sova när det är svaltSka vara 3 grader inatt. Kanske måste värmen vara på
Kikhål i dörren. Kostar typ en hundring i bygghandeln.Huuuuu, ensam kvinna ute på mörka avfolkade landet, så knackar det på dörren utan att det står en bil på gården, var ganska säker på att det bara var grannen snett över gatan (enda grannen på gåavtånd) men nej en vilt främmande man, modell lodare, med tillhörande offerkofta, han fick gå efter att jag hotat med min man o hans bössa![]()
Nä, hjälper inte mannens bössa så har jag en egen om jag kollar ut genom fönstret först, nu var det ju för sent när jag redan öppnat den olåsta dörrenKikhål i dörren. Kostar typ en hundring i bygghandeln.
Skynda på och köp julklappspapper innan det tar slut.Vi borrade av en 10 000V-ledning på gruvområdet i Falun...Rödfärgsfabriken blev lite svart kan vi säga (mina borrare var ok).
De kanske målade med ljus?Var med om en så underlig grej i går och jag kan typ inte sluta tänka på det.
Körde på kvällen, klockan är 21:55 och det är väldigt mörkt på den vägen jag åker.
Tänk er att det på ena sidan till vänster är skog, skog, och skog. Närmsta hus där är friluftsområdet, finns mycket stigar där då det är populär nationalpark. Viltstängsel på den sidan.
På höger sida kör jag först förbi en in/utfart till ett industriområde. Området är ganska litet och även det omgivet av massa skog.
Från in/utfarten till industriområde finns ett ganska så buskigt dike mellan industriområdet och vägen, kanske 10 meter brett emellan? Den sträcker sig ungefär 1km till en viadukt och sedan kommer man ner till en rondell efter den.
Mitt i den här lilla strängen av buskigt dike, står en man iklädd någon form av hatt och viftar med en mobilficklampa. Så här efteråt tror jag att han gjorde det i ett specifikt mönster. Alltså inte så mycket "hallå här är jag" vift, utan upp och ner och åt sidan i ett slags mönster liksom.
Han står inte på sidan av vägen utan nere i diket (det är ganska grunt) vid buskarna liksom. Vänd mot den ankommande trafiken. Jag hinner också uppfatta (tror jag?) att det är en eller två andra män där lite gömda av buskarna.
Jag hinner inte se så mycket mer än det. Hade jag inte varit uppmärksam på att de två bilarna innan mig bromsade lite kort just exakt där (man har lång sikt framåt) så hade jag nog knappt uppfattat att det var en man där. Jag tänkte att de bromsade för att det var något djur nere i diket, så därför riktade jag uppmärksamheten dit.
Hann bara tänka att "Nej du... jag har lyssnat på alldeles för mycket true crime för detta". För min första tanke var "Borde jag stanna?"
Vad var det för mysko? Jag fattar ingenting. Vad gjorde de där, och hur hamnade de där? Varför viftade han med mobillampan så där konstigt? Var det fler eller bara en? Ville han att jag skulle stanna eller var han vilse och skulle över vägen på något vis? Borde jag stannat? Vad. Var. Det. Om? Jag blir ju nyfiken!
Insåg när jag vaknade i morse att jag nog borde ringt typ trafikverket kanske? Men jag blir tokig på att inte veta vad det där handlade om.