Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har skördat av tomat, gurka och paprika för denna säsongen. Det blev massor, så nu har jag 6 brickor på matrumsbordet med gröna tomater och paprika som ska mogna. På spisen puttrar en gulaschsoppa med viltkött och massa paprika från dagens skörd.

Borde plocka i ordning lite. Orkar inte. Det får vara kaos och leksaker och böcker överallt.

Väntar på att make ska komma hem. Han har varit på flygtävling hela helgen. Han är väl hemma om två timmar ungefär.

Jag är så trött. Redo för sängen typ. Men jag håller mig vaken ett tag till.

För jag fick ihop skrivbordet tack vare bra hjälp från IKEA
Så nu saknas bara en stol
Och ja det är massor med ouppackade lådor fortfarande
Ska sortera och ställa undan

Bifogade filer

• IMG_5274.webp
    IMG_5274.webp
    65,3 KB · Visningar: 39
Skördat chili som nu ligger i ugnen på tork, tvättmaskinen snurrar och gräsmattan är klippt. Mitt projekt jag hålls med i odlingsdelen strandade halvvägs. Jag tänkte fixa med nya lådor och bäddar nu i höst så det bara är att dra igång i vår men det är uppförsbacke. Inte vinter än så det är inte helt kört än. Nu kaffe och sen stall!

Appropå just tomatsoppa - går det bra att inte äta den alls?
/frågar åt en vän :angel: ;)
Håller med!
Förstår inte varför min kropp reagerar som den gör, men får såna kväljningar bara av lukten av tomatsoppa. Kan ju äta krossade tomater i det mesta, men tomatsoppa, nä där tar det stopp. Soppa är i och för sig den maträtt jag har som allra svårast att äta, mår illa av det mesta förutom sötpotatissoppa med mycket chili samt Nikkaluokta-soppa.

Är helt kaputt efter att ha gjort saker igår. Så har mest vilat idag. Ska försöka få till en kaka iaf.
Har just lekt med min underbara clownhund. 😍
Kastade täcket över henne. Sen kommer hon ut och fräser runt som en räka med krum rygg i 180 km/h och kastar sig på en och morrar och biter en i tummen och drar och ruskar. Hon som är så himla mjuk och försiktig är rolig att se när hon varvar upp så och vågar släppa loss och busa. 😍❤️

Kollar på musse pigg på tvn och har koll på AIK-Gais på telefonen. Jag bryr mig ju inte ens om AIK ffs vad hände?!? 😭:arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund