Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa var med till onkologen idag och vi åkte hans bil. När vi ska hem och sätter oss i bilen säger jag ”åh, det luktar så gott fortfarande, ny bil!”.
Den svarar: ”Det är inget som är hållbart. Njut medan det varar!”
Vi fattade inte hur bilen kunde svara först. Tydligen hade pappa råkat komma åt mobilen som är ihopkopplad med bilen. Det var Siri enligt notis som sa att samtalet om bildoft var mkt kort. Pratande bil liksom.. 😱😅

Skördat de första gurkorna (sååååå mycket godare än köpta) och körsbärstomaterna 😍😋👌 och fler på gång! Frågan är bara varför vi inte köpt odlingslådor och gjort detta för flera år sedan?!? En blir ju glad i själen när man lyckas med detta 😍. Var tveksam till gurkan då det ju var kyligt om sommarnätterna först men täckduk och så värme sedan på det ordnade upp det 😃.
Edit. Kanske en tomatplanta mindre nästa år eller en varsin låda till gurkan och tomaterna då tomaterna tar sin plats höm höm

Häpp. Bruten knäskål.
Operation i.morgon eller inom en vecka.
Gipsa mig och skicka hem mig! Snälla. Jag har absolut inget med mig. Ffa ingen mobilladdare

Fan. Fan. Fan.
Min mamma bröt knäskålen i en incident som orsakades av min valp för sex år sedan. Hon är rörlig, och fastän hon klagar på nästan allt, klagar hon aldrig på knät, (eller hunden). Hon behövde ingen hjälp hemma efter operationen, hon vägrade sjukgymnastik men går ändå bra nu. Och det var ingen lång konvalescens trots att hon var riktigt gammal redan då.

Alltså tror och hoppas jag att prognosen är god.

På landet. Ätit middag, har lite panik eftersom det tydligen är fästingår i år och jag fick inte på Megara mycket fästingmedel eftersom pimpetten gick sönder. Ville inte köpa mer. Så nu får hon vara inne, basta! Det har plötsligt blivit betydligt svalare väder och jag har faktiskt satt på mig en tröja. Trött men inte sömnig. Tyvärr försov jag mig ju i morse så kommer bli svårt att somna i rätt tid. Det sägs att det inte är myggår men fan trot.

Lovade i ett svagt ögonblick att komma in och jobba på hotellet även Torsdag den här veckan, vilket innebär att jag har slut på veckodagar! 😅
Så idag normalt pass på hotellet, sedan hem ett par timmar och ta hand om djuren, sedan iväg och jobba tre timmar med ett av Torsdagshusen... nu har jag varit ut med våfflan samt suttit i trädgården en liten stund med henne och kisse. Ätit något men jag vet inte riktigt vad eftersom förkylningen slagit ut smaklökarna. :down:

Imorgon hus, Torsdag till halv tre (eller när jag blir färdig) på hotellet och hus på eftermiddagen igen. Jag tror jag behöver semester.

Forsta lopet och blojan ar precis pasatt ... Emma-Sue ar seriously traumatized:angel::p

IMG_0310.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn