Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skölja av blir inte samma sak som att låta dom ligga i vatten. Blir otroligt stor skillnad. Tycker jag.
Jag kan helt ärligt inte känna den minsta smakskillnad mellan de som har fått ligga några minuter i vatten med potatismjöl och de som inte har gjort det. Mamma berättade att förr (min mormors generation) förvällde man kantareller för man trodde att det behövdes. DÅ kan jag tänka mig att man nog tappade en del smak!

Jag kan helt ärligt inte känna den minsta smakskillnad mellan de som har fått ligga några minuter i vatten med potatismjöl och de som inte har gjort det. Mamma berättade att förr (min mormors generation) förvällde man kantareller för man trodde att det behövdes. DÅ kan jag tänka mig att man nog tappade en del smak!
Vi förväller nästan alltid kantarellerna.

Vi förväller nästan alltid kantarellerna.
Om de ska ätas direkt? Jag skulle göra det om de skulle frysas, men ska vi äta dem direkt låter vi bara vattnet steka ut och in igen (och när jag googlar ser det ut som om det kallas förvällning). När mormor förvällde svamp innebar det att man kokade i vatten som man sedan hällde bort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund