Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aj, måste ha gjort min ena fot mera illa vid vurpan än vad jag trott eller nåt. Vill knappt stödja på den.
Och det är min höger fot ... dvs den jag gasar och bromsar med :cautious: annars hade det kanske gått bra imorgon med en krycka (om jag hade haft någon).

Nu får jag ta en Ipren innan jag lägger mig och se hur foten känns imorgon bitti.

Vaccinerat Ville idag och häpnat över hundar och hundägare, samt kattägare.🙄😅 En rottis som höll på att välta bilen när vi passerade, impad av att de ens vågade ta den till veterinären. En farbror med en väldigt lugn hund parkerade sig mitt i den smala gången, hunden var helt avslappnad och låg och sov framför vågen, vilket ställde till det för de som ville komma fram och väga. 🙄😅 Bland annat en kattägare som ville väga sin katt, plockar ut den ur buren framför nosen på tre hundar. 🫣🤪 var rätt glad att vi fick komma in på rummet och få vaccination. 😅

Vi hann sen in och titta på kylskåp och köpa ett nytt, leverans fredag. Innan vårt gamla har gått sönder. 🤯 Men vi måste bygga om lite i köket eftersom det nya kylskåpet är fullstort. Men det blir bra! :)

På landet. Ätit middag, har lite panik eftersom det tydligen är fästingår i år och jag fick inte på Megara mycket fästingmedel eftersom pimpetten gick sönder. Ville inte köpa mer. Så nu får hon vara inne, basta! Det har plötsligt blivit betydligt svalare väder och jag har faktiskt satt på mig en tröja. Trött men inte sömnig. Tyvärr försov jag mig ju i morse så kommer bli svårt att somna i rätt tid. Det sägs att det inte är myggår men fan trot.
Är du mest orolig att katten ska överföra smitta till dig? Katter blir sällan själva sjuka, är mer vi, hästar o hundar som ligger pyrt till. Myggor brukar jag plågas av men i år har jag knappt haft ett enda myggbett så här verkar det stämma

Hade sällskap av lille rävungen i hagen. Den är verkligen oskygg som vandrar runt i hagen och sitter och filosoferar.
IMG_7615.webp

Har precis ätit frukost, bestående av plättar med hallonsylt. Nu ska jag fylla dosetten, vilket jag tycker är kul, gillar att räkna och sortera i rätt fack. Haha!
På em har jag tvättid, vet inte om jag ska köra en eller två maskiner. Vore iofs skönt att få det gjort så jag slipper tvätta på ett tag.

Jag läser relativt mycket, men formulera mig i text kan jag verkligen inte :banghead: försöker omformulera text så den är blir akademisk
Det är inte enkelt.
Inte ens att skillja på hur man pratar och hur man skriver. Man bildar sig en uppfattning om en person utifrån det skrivna och sås tämmer det ite alls när man träffas IRL

Kommunikation är väldgt svårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn