Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har knåpat ihop en "barriär" av kompostgaller till balkongdörren - målet är att kunna ha balkongdörren öppen för att vädra när vi sitter på balkongen eller i soffan (och alltså har lite koll på dörren ändå) utan att Lillan kan ta sig ut. (Lillan tycker överlag att utomhus = läskigt, men en vet aldrig och jag vill inte chansa.) Testkörde nu på förmiddagen medan jag satt där ute, och det blev väldigt mycket svalare inne! Sen har vi monterat om den för att få bättre mått och mer stabilitet - verkar lovande, men vi behöver ett par galler till så det ska vi köpa. :up:

Nu ska jag dricka min islatte.

Jag fattar liksom inte att de bara kan göra hur som helst? Hur länge förväntas man t.ex. sitta på ett tåg utan tillgång till en toalett? Men, om man ska se det från den ljusa sidan, så har du ju fortfarande rätt långt till den här mannens öde (19 timmar :nailbiting: ):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgRa4L/gallivare-jens-31-fick-sova-i-talt-under-tagkaoset
Ja jämförelsevis med honom är allt toppen här! Vi är nog bara 30 min sena och dessutom köpte jag inget tågbyte så jag köper en fristående biljett för färden mot Skåne sen.
Toaletterna är tydligen fulla.

Måste masa mig iväg och posta ett brev. Verkar ha slut på kuvert, irriterande. Ett plus är att när man varit ute och gått i solen så känns lägenheten sval när man kommer in igen. Känner mig bara lite lätt slö och svårt att komma iväg - iofs känner jag det så oberoende av hur varmt eller kallt det är.

Måste masa mig iväg och posta ett brev. Verkar ha slut på kuvert, irriterande. Ett plus är att när man varit ute och gått i solen så känns lägenheten sval när man kommer in igen. Känner mig bara lite lätt slö och svårt att komma iväg - iofs känner jag det så oberoende av hur varmt eller kallt det är.
Här känns det svalare ute än inne :down:

Men jag har tagit mig till badet och vattnet är kallt i förhållande till luften

I brist på att faktiskt få någon fisk har jag köpt ett alldeles eget spö och roar mig med att kroka jiggbeten och sortera i fiskelådan.

Vem behöver väl napp? :D
Har också insett att åka till den lokala fiskebutiken och köpa fiskedrag är det närmsta jag kommit att åka till kiosken och köpa godis per bit som vuxen :rofl:

Här känns det svalare ute än inne :down:

Men jag har tagit mig till badet och vattnet är kallt i förhållande till luften

Mitt datorrum ligger i skugga så det känns alltid lite svalare än solen. Kanske ska gå ut och sätta mig på balkongen efteråt när det fortfarande är skugga där, med ett stort glas iskall pepsi max och min läsplatta.

Grubblar, jag ska skicka ett brev till SBAB och märka kuvertet svarspost, enligt SBAB:s hemsida behöver jag inte klistra på ett frimärke då. Vad händer om posten missat att det är svarspost och därmed inte frankerat? Skickas det i retur?

Hur har ni det i värmen?
Var ute 15 min ca då vi kan gå i skuggan en hel promenad. Sen fick Knut fryst godis och jag handlade. Blir ingen matlagning idag när de är så varmt 😅
Fil, nötter och banan!

Jag har 26 grader inne idag. Dragit ner överallt o har fläkten på
Vaaaarmt ja 🤗 gör inget mer än är och bada sen, för varmt att åka och se sig om i typ 31 graders värme (liten semesterresa) och njuter av att vara ledig när det är så vaaaarmt ❤️

Senast ändrad:
Badar på Barracuda. Så sjukt skönt!

Bifogade filer

• 20250720_105504.webp
    20250720_105504.webp
    329,4 KB · Visningar: 48
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor