Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trodde att jag skulle slockna som en klubbad gnu igår, men icke. Hjärnan på högvarv förstås. Somnade iaf till slut och har nog skrapat ihop iaf 5h i natt.

Skulle gärna åka och bada, men de avråder från bad vid den största stranden här och det lär ju innebära att de andra är mer än överfulla. 🫠
Rätt irriterande att bo bara ett par kilometer från Mälaren, men det går inte att komma ner till vattnet någonstans pga godsägarnas avstängningar/byggen/etc.

Känner mig allmänt trött och grinig idag, ångestig och bara… bleh.

Tog en promenad imorse, väldigt skönt! Har ätit frukost med sambon och rensat en av de stora ampelliljorna på sticklingar (och klippt av en del av stänglarna).

Möblerade om lite i vardagsrummet igår för att ge den andra stora ampelliljan ett eget bord i anslutning till fönstret - det blev bra! Men den stora som står kvar i fönstret har helt klart växt ur fönstret, vilket gör att den börjar se lite tilltufsad ut och blad på ena sidan börjar blekna lite - funderar på om den ska få ett nytt hem framöver.. Har ju två i köket som är på tillväxt, som verkligen växt på sig och nu börjar sätta stänglar också. Lite knepigt att få plats med dem när de blir riktigt stora. På kontoret blir det så kallt på vintern, och dessutom har vi det fönstret fördraget eftersom mina sadlar står där inne (vill inte ha dem solblekta) + att det blir väldigt varmt där inne nu på sommaren (så vill ha fördraget av den anledningen också). Sovrummet har vi fönstret fördraget av flera skäl, varav värmen på sommaren är ett.. I köket får inte enorma plantor plats i fönstret (det i vardagsrummet är djupare). Har provat att ställa stor ampellilja en bit in i vardagsrummet tidigare, men då blev det nog för mörkt istället så det funkade inte heller.. Oh well, när de mår bra så växer de som ogräs och ynglar av sig!

Alltså tåget står redan vid rätt perrong och det ska gå om 45 min O_o Men ok, det har ju inte gått ännu.
Däremot var det bra att jag inte bokade mot Malmö som jag funderade på för det är inställt på den tiden.

Hoppas du kom iväg som du skulle 🙂 tåg känns mer som tur eller otur numera. Uttrycket det går som tåget känns tyvärr väldigt osant nu för tiden.

Vaknade först vid 10 så hann inte gå o handla medan det var mindre varmt. Suck. Får väl gå sent i em.
Funderar på att skriva ett brev men det känns inte som om hjärnan är vaken.

Ibland kan jag få en känsla att vilja flytta tillbaka till området kring Stockholm. Bodde i Hässelby i några år. Men ibland får jag också känslan att jag skulle få panik bland alla dessa människor. För att inte tala om bostäder och stall, då behöver jag nog sälja hästarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund