Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
20250725_205444.webp
utanför porten

Jag vet inte Anticimex hÀvdade det. Jag hade inte samtalet och har inte koll pÄ deras försÀkringar. FörsÀkring eller ej de kan betala men det var som sagt kö i 10 dagar. Har ni lÀnsförsÀkringar. Jaja nu Äkte vÄ egen Anticimex ut. Vinteroverall och friskluftmask utan friskluft kompressor saknades.
BygdegÄrdarna har lÀnsförsÀkringar. VÄra gÄrdar var med dÀr förut. Med har bytt, vet inte vart
.
Föreningwn borde kunna kontakta Folkets Hus och Parker för besked. Verkar underligt om de inte har skadedjursförsÀkring? FörsÀkring undgÄr vÀl i medlemsavgiften

BygdegÄrdarna har lÀnsförsÀkringar. VÄra gÄrdar var med dÀr förut. Med har bytt, vet inte vart
.
Föreningwn borde kunna kontakta Folkets Hus och Parker för besked. Verkar underligt om de inte har skadedjursförsÀkring? FörsÀkring undgÄr vÀl i medlemsavgiften
Men de ringde ju i morse. FörsÀkring Àr ointressant de kan betala men om 10 dagar Àr inte detta gÀng hÀr. Getingar ingick inte som skadedjur om ingen bor dÀr.

FuktkrÀm en masse! Been there done that.
Sambon var snÀll och smorde in mig direkt, sÄ att det verkligen skulle bli Àven i nacken och pÄ ryggen.

(NÀr jag var borta sÄ har han Àven passat pÄ att storstÀda lÀgenheten, och han köpte hem min favoritmiddag Ät mig utan tvekan nÀr jag ringde och sa att det blir sent :heart: )

Ska ta en kvÀllspromenad och sedan försöka sova lite.
Min varulv fattas mig, jag har ett stort, svart tomrum inom mig och jag kan fortfarande inte fatta att han Àr borta för alltid.

NÀr vi kom hem frÄn veterinÀren grÀvde jag en djup grop som jag fodrade med grÀs, blad och blommor, sedan försökte jag bÀra hans livlösa kropp men blev tvungen att delvis dra den uppför slÀnten. Lade ner honom i en liggande stÀllning och tÀckte kroppen med mer grÀs, blad och blommor innan jag skottade över den. Ville inte lÀgga honom direkt pÄ jorden eller att den skulle ligga pÄ honom.

Åkte ner till sjön utan honom, tog ett bad med den som Ă€r kvar, bytte om och Ă„kte förbi och lĂ€mnade nyckeln till huset. Kört drygt 40 mil men fick stanna efter vĂ€gen för ett par pauser. Sov inget natten som var och hade bara Ă€tit ett par persikor och lite nötter under dagen. Åkte förbi hĂ€starna, handlat lite och saknar min Ă€lskade hund. 😭

Min sjÀl Àr led vid livet. Jag vill giva fritt lopp Ät min klagan, jag vill tala i min sjÀls bedrövelse.
Job 10:1

Min varulv fattas mig, jag har ett stort, svart tomrum inom mig och jag kan fortfarande inte fatta att han Àr borta för alltid.

NÀr vi kom hem frÄn veterinÀren grÀvde jag en djup grop som jag fodrade med grÀs, blad och blommor, sedan försökte jag bÀra hans livlösa kropp men blev tvungen att delvis dra den uppför slÀnten. Lade ner honom i en liggande stÀllning och tÀckte kroppen med mer grÀs, blad och blommor innan jag skottade över den. Ville inte lÀgga honom direkt pÄ jorden eller att den skulle ligga pÄ honom.

Åkte ner till sjön utan honom, tog ett bad med den som Ă€r kvar, bytte om och Ă„kte förbi och lĂ€mnade nyckeln till huset. Kört drygt 40 mil men fick stanna efter vĂ€gen för ett par pauser. Sov inget natten som var och hade bara Ă€tit ett par persikor och lite nötter under dagen. Åkte förbi hĂ€starna, handlat lite och saknar min Ă€lskade hund. 😭

Min sjÀl Àr led vid livet. Jag vill giva fritt lopp Ät min klagan, jag vill tala i min sjÀls bedrövelse.
Beklagar sĂ„ mycket. ❀

Skumt. Det bor inte folk i samlingslokaler.
Har de en "vanlig" försÀkring? Inte en för samlingslokaler?
Det var sÄ de fick till svar Äterigen det handlar inte om försÀkring det var tiden som jag skrivit 100 ggr snart. Det upptÀcktes igÄr ringdes idag det Àr kö det Àr kötiden som Àr problemet.

Det Àr vell som alltid först in först ut. Förmodligen Àr det mÄnga som har getingar just nu dessutom semester tider.

LÄngt telefonsamtal med lillebror. Han Àr i riktigt dÄligt skick, bonuspappas död - hans adoptivpappa har tagit honom riktigt, riktigt hÄrt. Han vill bara flytta tillbaka till Kenya (han Àr kenyan) men mÄste hitta jobb dÀr, inte direkt lÀtt frÄn Sverige. Han har dessutom ekonomiska problem och Àr inte bra pÄ det dÀr med ekonomi. Han Àr den finaste som finns och det Àr jobbigt att inte kunna ge honom sÄ mycket hjÀlp som han behöver.

Vi har ett mysterie hĂ€r. Sambo frĂ„gade tidigare om jag visste vad för gul sak som var just utanför hagen. Han hade inte gĂ„tt fram till det utan fotade pĂ„ avstĂ„nd och tĂ€nkte kolla ikvĂ€ll. Det Ă€r inget dĂ€r! đŸ˜±
Jag ska kolla imorgon om jag kan hitta nÄgon förklaring. Det dÀr vitgula konformade Àr borta.
Visa bifogad fil 171573
Jag tycker det ser ut som en plastpÄse, just sayin'. Mysteriet löst, den blÄste bort! :p

Var tidigare ikvĂ€ll ute med trevlig bukekompis *vinkar till @stjarnhimmel * Gick frĂ„n tunnelbanan hem eftersom bussarna gĂ„r relativt sĂ€llan pĂ„ sommaren och det gĂ„r nĂ€stan fortare att gĂ„ fast jag gĂ„r som en sengĂ„ngare med ledvĂ€rk. Efter att varit tryckande varmt tidigare var det svalt och skönt att gĂ„. Jag har stĂ€ngt in katten i badrummet medan jag vĂ€drar i vardagsrummet liksom sovrummet. Arg katt đŸ˜Ÿ :nailbiting:

â€ïžâ€ïžđŸ’”

animated-candle.gif

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Hur lĂ€nge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok