Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälper morsan att städa, trots att jag ligger i min stuga och hon bor i Sthlm :p Underbart med robotdammsugare där jag kan ha en app för hennes robot. Hon kan starta roboten för att städa hela lägenheten, men nu behövde bara några rum städas och jag kan då sköta det via appen. (Hon kan det inte pga synskada)

Blev ändrade planer när ungarnas pappa ringde och frågade om jag ville komma över på kaffe, så jag tog en kort fika där innan keramikkursen. Vi hann stämma av lite med barnen, prata skärmtid och lite annat och jag fick krama om barnen en dag i förtid så det var mycket lyckat.

Efter keramiken ringde jag pappa och köpte hem sushi som jag ska äta framför tvn. :d

Om jag blev stående bara tyst, besviken och less? Ja det kan man lugnt säga. Alla ingredienser och tid jag lagt på att göra pannacottatårtan med just körsbärsspegel som nytt som jag skulle testa till mitt kalas....Och den fina pajformen rakt i gruset av misstag när sambon och jag skulle ställa in den i bilen 😔. Nåja, tur vi hade både saffranskladdkaka från Frödinge och deras chokladkladdkaka jag kunde hämta ut som gåva från ICA, i frysen att ta med istället 😊.

I övrigt härligt kalas på gården hos mamma och sambon med min sambo, bror med familj och svärfar och så mysigt när gullungarna skulle mysa och busa 🥰. Hade bett mamma göra sin underbart goda smörgåstårta den här gången; fast nu testa hon att göra den nyttigare med mindre fett men lika saftig och god som alltid 😋😍. Fruktfat, lakrits, choklad och kaffetryfflar utöver kladdkakorna och jag passade på att dricka årets första julmust 😍. Fick jättefina presenter och blombukett 😍, firad ordentligt ❤️.

Innan och efter det stallet hos bästa pållan ❤️ och nu är det hög tid att runda av helgen och sova 😊.

Sambon måste upp 04:00 imorgon, jobba hela dagen och sova borta. 😬 Känns typ som jag har sovmorgon i jämförelse, trots att jag ska upp tidigt och ut med djur.
Hundarna och jag har bäddat ner oss i annat sovrum. Så kan vi sova vidare när han ska upp. 😍
Inte avis på honom!

ja

Jag fotograferar ögonbotnarna med jämna mellanrum pga diabetesen.
Får pupillvidgnde droppar som sitter i väldgt länge. Det går inte att ställa n skärpan så allt är lite suddigt. Jag blir väldigt trött av det. Hjärnan jobbar med synskärpan men lyckas nte
Bara som en passus, men min käre far har haft återkommande problem med ögonen som behandlas med pupillförstorande i bara ena ögat, och jag minns så väl hur vi som barn var skräckblandat förtjusta när han jagade oss runt huset och låtsades vara typ häxan från Kevin Costners Robin Hood! :D

Hur lätt är det att neka de här ögonen en smakbit när man äter? Sälöga.. 🦭
IMG_0822.webp

Vaken efter en otroligt skum mardröm. 😅 Har matat kisse. Klockan är dock bara sex här och jag börjar inte förrän tio så jag funderar på att småslumra en stund till...

Blev jättehungrig när jag matat och utat hästar och hundar. Så nu har jag ätit ost- och skink-paj och druckit juice. Är jättetrött iom inte lyckats somna än sedan igår. Måste rycka in och ta emot lastbil sen. Hoppas få sova länge innan det är dags! 😬

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka