Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur planerar man när bussarna går en gång i halvtimmen och man byter på bussterminalen där ena bussen minst en gång i veckan är sen så man missar bussen man ska med? Man får finna sig i det tänker jag, del av vad livet innebär, men betyder det att man inte någon gång får känna "Vad lyxigt med bussar var 7 minut, skulle också vilja ha det här!", framför allt på vintern när man återigen har varit ute och fingrarna är stelfrusna, öronen håller på att trilla av, glasögonen immar igen och näsan inte finns längre?
Nu har vi ju pratat om varandra. Jag svarade på @Mia_R s mess eftersom jag tycker att det är rimligt att man planerar sin shopping efter buss/tågtider och hon ville höfta.
Sedan är det absolut surt när det krånglar, men precis - sånt är livet! Ditt första inlägg blev helt enkelt något feltolkat om det bara handlade om en önskedröm. :) Jag läste det som en faktisk kritik och att en gång i halvtimmen var för sällan. Jag är fullt villig att släppa diskussionen.

Heh, under rusningstid går bussarna var 3-4 minut. Folk springer ändå som galningar. Tunnelbanan 1-2 minuter, folk (inklusive jag själv ibland) springer ändå.
Jamen det här är Stockholm - om man inte springer för att hinna med den som går om 1-2 minuter så kan man ge sig fan på att det omedelbart sker olycka/lövhalka/folk som springer på spåren/sjukdomsfall och då blir det genast infarkt.

"Lantisar" ;) förstår inte Murphy's law i kollektivtrafiken.

Nu har vi ju pratat om varandra. Jag svarade på @Mia_R s mess eftersom jag tycker att det är rimligt att man planerar sin shopping efter buss/tågtider och hon ville höfta.
Sedan är det absolut surt när det krånglar, men precis - sånt är livet! Ditt första inlägg blev helt enkelt något feltolkat om det bara handlade om en önskedröm. :) Jag läste det som en faktisk kritik och att en gång i halvtimmen var för sällan. Jag är fullt villig att släppa diskussionen.
Det är jag också villig att göra. Tycker bara att det var tråkigt att det blir en sådan diskussion trots att jag förklarade inlägget.

När jag bodde inom tullarna hoppade jag ofta av bussen om jag hade bråttom i rusningstid, den stod mest i köer ändå så det gick fortare att gå. 😆
Den känslan kan jag helt identifiera mig med. Det går ofta snabbare att Gå ut från centrala Edinburgh och ta bussen därifrån än att hoppa på i centrum trots att bussarna går typ var femte minut, och trots att promenaden tar typ förtio minuter.
Mindre frustrerande också. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka