Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökt läsa lite om boktips. Vill verkligen komma igång med att läsa regelbundet. Men så svårt!
Funderar på att fråga på biblioteket om någon som jobbar där kan guida mig :o

Dags att sova, ska upp tidigt imorgon och vara funktionär på fotbollsmatch. Barnet är inte där (deras matcher var idag) och det är egentligen exets helg så hon borde tagit detta, men dumsnäll som jag är så tog jag det åt henne 🙄

Men jag är försiktigt positiv, fyra timmar sen är det klart och jag har hela eftermiddagen för mig själv!

Våttorkade golven med vileda turbo smart som sambon köpte hem igår (den gamla moppen har gjort sitt), verkar bra men tycker den kunde krama ur lite bättre med tanke på priset.

Blev sen en sväng till stan för ett par korta ärenden och framförallt för en sista good lunch på Leons på sin nuvarande plats innan flytten (lite konstigt ändå, de har ju lixom funnits där hela våra liv ju 😄) nästa vecka. Blev nostalgiskt med en hamburgare och äpplemer- precis som jag valde varje gång under barndomen när vi åkte dit 😍. Sambon valde snitsare med bröd och pommes 😊.

Fixat stallet och promenixat med hästarna, ätit tacos och sett Bytt är Bytt. Nu sooova!

Jag vill hissa en namninsamling till EU-kommisionen gällande en begäran om upphävande av associeringsavtalet mellan EU och Israel pga Israels krigsförbrytelser. Mer finns att läsa här: https://eci.ec.europa.eu/055/public/#/screen/home

Om det kommer in 1 miljon namn innan den 13/4 så är medborgarinitiativet giltigt och kan gå vidare. Det här gäller alla medlemsländer i EU och tidsfristen går ut vid midnatt, så om du inte hört om det här tidigare, titta och skriv under om du är emot folkmordet som sker just nu. Det handlar om oprovocerade attacker av Israel mot civilbefolkningen i bl a Jordanien och Gaza.

Våttorkade golven med vileda turbo smart som sambon köpte hem igår (den gamla moppen har gjort sitt), verkar bra men tycker den kunde krama ur lite bättre med tanke på priset.

Blev sen en sväng till stan för ett par korta ärenden och framförallt för en sista good lunch på Leons på sin nuvarande plats innan flytten (lite konstigt ändå, de har ju lixom funnits där hela våra liv ju 😄) nästa vecka. Blev nostalgiskt med en hamburgare och äpplemer- precis som jag valde varje gång under barndomen när vi åkte dit 😍. Sambon valde snitsare med bröd och pommes 😊.

Fixat stallet och promenixat med hästarna, ätit tacos och sett Bytt är Bytt. Nu sooova!
Åhh flyttar de nästa vecka? Då kanske det blir det den 28 april.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund