Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja deras lilla klinik innan de öppnade djursjukhuset. Jag tycker veterinärerna, de två som startat upp djursjukhuset är de bästa jag träffat och då har jag träffat en hel del veterinärer. Känns prisvärda och jobbar fear-free. Nicke går där för sin IBD och jag funderar nästan på att flytta Sune dit också men Sunes veterinär på Albano trivs jag med.
Vad betyder fear-free?

På jobb. Lite sur över att det var en massa minus imorses. Får se om mina nyplanterade penseer klarade sig :mad: De såg rätt ledsna ut nu på morgonen. Hallå det var ju för bövelen 7 plusgrader på morgonen i helgen :arghh:

Ja ja det r ju "bara" blommmor men ändå.

Rätt ok dag.Tog lite sovmorgon till klockan var 6 och myste med hundarna lite. Mamma är hundvakt idga och hon hämtar dem på förmiddagen så de får vara hos henne tills jag slutar. Gott för dem

Alltså ibland vill jag vara hund hemma hos mig själv. Inget ansvar bara lek, sova och mat-tider + en massa godis från släktingarna :D
Penséer bör klara sig :) . När jag köpte mina skrev handelsträdgården att de klarar ner till -10 grader.

De jobbar mer med att minimera negativa upplevelser under besöket för att förhindra onödig stress/ångest för djuret, vissa kliniker är väl certifierade på olika nivåer om jag förstått det rätt. Vet inte exakt vilka metoder som används men jag tycker de har låtit Nicke bestämma hur besöket ska utföras, ingen stress.
Aha. Då har jag lärt mig något nytt. :)

20260421_125415.webp

Får gäster i eftermiddag, så bakade en blåbär- och kardemummakaka. 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser