Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra jobbdag, härlig tid i stallet och skön cykeltur hem (då var det medvind). Drabbades dock av värsta allergin på länge efteråt… nyst typ 800ggr och känner mig helt mosad.
Sova snart!

Vad har hänt med taket i köket?

Vattenläcka från våningen över. Det var deras ansvar och gick på deras försäkring. Men släkting vägrade att släppa in hantverkarna (la upp tidigare bildet på hoardingen). Det var för 10 år sedan så helt snustorrt och man behöver bara lägga nytt innertak.

Vi hoppas att de som köper inte blåser ut allt utan renoverar varsamt och behåller många av originaldetaljerna.

Ni som varit med under hela den låååånga resan, det här är en preview av lägenheten. Det kommer vara mindre bilder när annonsen läggs ut och texten kommer ändras lite, bl.a att det är förberett för en kakelugn/öppen spis.

https://stadshem.se/objekt/OBJ5NWPJ6N3F6K3VP4GBC/preview
En sak som faktiskt stör mig och att jag tycker det är svårt att se själva lägenheten för att de fotar så mycket ovidkommande, som inte är själva lägenheten. Jag hoppas precis som dig att de inte renoverar sönder den. Kan köparen få hjälp att fixa vattenskadan, trots att det gått så lång tid?

En sak som faktiskt stör mig och att jag tycker det är svårt att se själva lägenheten för att de fotar så mycket ovidkommande, som inte är själva lägenheten. Jag hoppas precis som dig att de inte renoverar sönder den. Kan köparen få hjälp att fixa vattenskadan, trots att det gått så lång tid?

Tyvärr inte eftersom det var för 10 år sedan och lägenheten bytt ägare. Men det är som sagt bara att lägga nytt innertak.

Jag håller med! Avskyr alla detaljer på glas och böcker och prydnader. Helt onödigt imo.

Vattenläcka från våningen över. Det var deras ansvar och gick på deras försäkring. Men släkting vägrade att släppa in hantverkarna (la upp tidigare bildet på hoardingen). Det var för 10 år sedan så helt snustorrt och man behöver bara lägga nytt innertak.

Vi hoppas att de som köper inte blåser ut allt utan renoverar varsamt och behåller många av originaldetaljerna.
och kastar ut 70 tals köket som furuguden kräkts över

Fortfarande inte orkat fixa frisyren på Gustav Vasa. Han blundar och drömmer sig bort till där ingen ser honom/han har bättre hår-dag. 😂
IMG_4577.webp

Känner mig trött i dag, och ser fram emot att sova tror jag. Hoppas på bra sömn, men är rädd att det inte blir det. Terapeut och jobb i morgon, brukar surra till det för mig i skallen. Borde kanske äta något så jag inte vaknar hungrig i natt.

Funderar på att se ett avsnitt av From.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn