Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade halv tre och slumrade bara efter det.
Var helt slut efter jobbet och somnade halv åtta så det var nog delvis därför.
Nu har jag varit ute och joggat. Bara en grad.
Dusch och kaffe ska bli bra.

Installerad vid ett skrivbord på stan-kontoret.
Solen skiner men jag har som vanligt valt ett skrivbord utan utsikt. Inte för att jag ogillar utsikten utan för att här får jag vara så högljudd som jag behöver.
Möte som pågår resten av förmiddagen startar om en halvtimme. Så jag har en stund på mig att hälla i mig kaffe innan det.
Lunch bokad med andra branschkolleger.
Det här skulle kunna bli en bra dag.

Kan konstatera att jag lite lätt snöat in på proteinrik lava mugcake, ett recept från coachen, såå gott ju 😋. Och att det plötsligt känns "underligt" att inte köra fitnesspass denna vecka- i samråd med henne ger jag musklerna vila en vecka från träningen, det har ändå varit lite av en chock för dem 😄. Är lite snuvig men inget halsont så håller igång med promenader, lär märka om man åker på nån skit som cirkulerar överallt 🙃.

Solen skiner idag med och jag är leeeedig 😍

Trots att fysio på sjukhuset bedömde att jag inte kan ta ett steg utan rullator och stödperson skickade de hem.mig igår. Har ansökt om kortidsboende nu. Socialtjänsten kommer hit imorgon för bedömning. Nu stapplar jagvrunt i lägenheten med hjälp av sambo när det är absolut nödvändigt. Soc vill göra insatser i hemmet.

Det känns som att mitt liv är över. För er som är oroliga jag söker även psykisk hjälp. Men har hittils bara blivit bollad mellan sahlgrenska, vårdcentralen och tillbaka till sahlgrenska.

Fick oväntat mess från en bekant. Vi umgås inte men rör oss i samma kretsar.
Vanlig enkel inledning, men vartefter vi skrev blev det konstigt. Han frågade om jag var singel :rofl:
Så jag ringde upp och berättade.
Min mamma blev kontaktad av en gammal pojkvän, hur han fått tag i hennes nummer var ett mysterium då hon bytt efternamn och flyttat 35 mil. Efter mycket om och men kom det fram att han blivit änkling och sökte helt enkelt en ny kvinna att ta hand om honom. Mamma svarade "Tack men jag har redan en gammal gubbe ta hand om, behöver inga fler. Ring inte igen"

Kan konstatera att jag lite lätt snöat in på proteinrik lava mugcake, ett recept från coachen, såå gott ju 😋. Och att det plötsligt känns "underligt" att inte köra fitnesspass denna vecka- i samråd med henne ger jag musklerna vila en vecka från träningen, det har ändå varit lite av en chock för dem 😄. Är lite snuvig men inget halsont så håller igång med promenader, lär märka om man åker på nån skit som cirkulerar överallt 🙃.

Solen skiner idag med och jag är leeeedig 😍
Du är ung och frisk. Försök att oroa dig så mycket vid minsta tecken på förkylning!

Ont överallt efter massagen igår plus axeln då 😅 Blir inga tunga åtaganden idag direkt. Jag började dagen med 5 km pw med hundarna innan jobbet. Nu på min rast ska jag ta en barbackaskrittur och ikväll lite trask i skogen och spillningsinventering.

bad om en tid digitalt med läkare för att diskutera blodtrycksmedicin eftersom . mätningar på akuten visar att det störtdyker när jag ställer mig upp. SSK skrev tillbaka att jag kunde komma på dropin då de inte har telefontider. Det kommer inte hända just nu . Jag kan inte ens ta mig till toaletten utan rullator och stödperson utan att vingla. tur nätläkare finns. Jag höll på att svimma i badrummet förut.

Min mamma blev kontaktad av en gammal pojkvän, hur han fått tag i hennes nummer var ett mysterium då hon bytt efternamn och flyttat 35 mil. Efter mycket om och men kom det fram att han blivit änkling och sökte helt enkelt en ny kvinna att ta hand om honom. Mamma svarade "Tack men jag har redan en gammal gubbe ta hand om, behöver inga fler. Ring inte igen"
Den korta bedrövliga tidd när jag nättdebtadr skrev flera män att de har ordnad ekonomi och ett hus att bara flytta in i.
Väldigt lockande... :rofl:

Trevlig förmiddag, var på tillsyn med en kollega och två prao-elever :)
Nu vilat lite då det bara blev knappt 3h sömn inatt.

Ikväll ska jag på säsongens första utomhusträning i agility. Ska bli så roligt :bump: Hoppas på endorfinfylld träning så jag får enkelt att orka köra hem 1,5h efter 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund