Vad gör vi? Del CCXXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar vad som är tillräckligt beaktansvärda skäl är för hyresvärden att jag och min mamma byter lägenhet med varandra.. de skriver förändrade familjeförhållanden eller ekonomi, men för oss är det mer "jag hade tyckt det var gött med plats för hemmakontor och atelje" medan mamma är "gött läge och mindre kvm att städa". De är generellt ganska lika lägenheterna, men för knappt två tusen mer hade jag fått ett till rum som hade varit guld värt! En av tusenlapparna hade jag dessutom kunnat kvitta mot att inte behöva busskort längre. Kanske är värt att skriva och fråga... Har ju själv varit skriven i över 12 år på hennes adress tidigare.
Är det samma bostadsbolag/ägare så kan det väl inte vara något hinder, kan jag tycka. Dom vet ju vilka ni är isåfall och dom får in samma intäkt :up:

Är det samma bostadsbolag/ägare så kan det väl inte vara något hinder, kan jag tycka. Dom vet ju vilka ni är isåfall och dom får in samma intäkt :up:
Man kan ju tycka det, men enligt de själva så är det "behovet av ny bostad som bedöms, ej önskan om att få byta bostad." Vi har egentligen inte ett stort behov av att byta, det är nästan samma hyra och ingen av oss har hamnat i ekonomisk knipa eller skilt oss typ, vi vill bara ha bostäder som passar oss lite bättre.

Man kan ju tycka det, men enligt de själva så är det "behovet av ny bostad som bedöms, ej önskan om att få byta bostad." Vi har egentligen inte ett stort behov av att byta, det är nästan samma hyra och ingen av oss har hamnat i ekonomisk knipa eller skilt oss typ, vi vill bara ha bostäder som passar oss lite bättre.
Tryck på att du skulle få närmare jobbet.

Sitter och funderar vad som är tillräckligt beaktansvärda skäl är för hyresvärden att jag och min mamma byter lägenhet med varandra.. de skriver förändrade familjeförhållanden eller ekonomi, men för oss är det mer "jag hade tyckt det var gött med plats för hemmakontor och atelje" medan mamma är "gött läge och mindre kvm att städa". De är generellt ganska lika lägenheterna, men för knappt två tusen mer hade jag fått ett till rum som hade varit guld värt! En av tusenlapparna hade jag dessutom kunnat kvitta mot att inte behöva busskort längre. Kanske är värt att skriva och fråga... Har ju själv varit skriven i över 12 år på hennes adress tidigare.
Det har blivit jäkligt mycket svårare att få byta HR än tidigare.

https://www.hemhyra.se/nyheter/nej-for-calle-och-kid-allt-svarare-att-fa-byta-lagenhet/

Varit på roadtrip idag. Var ner i en sjukt creepy källare och såg så jäkla coola spindlar! Den största var nog 7-8cm i benvidd, ascool! Googlat mig till att det är var källarspindeln/grottspindeln Meta menardi.
IMG_9954.webp

I övrigt besökt den sötaste lilla lanthandeln någonsin, spanat på massor av vackra vyer och fascinerats över hur stormarna förvandlat skogar till plockepinn.

Trött!

Har av nån anledning fått ångest efter olyckan. Antagligen för att jag tog upp en plats både i ambulans o akuten.
Behöver nog fixa ett ”avslut” kring händelsen.
Konstigt att när man arbetar med att hjälpa folk så blir det så fel när man själv behöver hjälp…
Har idiotont i benet ännu, bättre i armen.
Hade inga minnesluckor då men har fått lite nu.

Kom precis hem från stallet med mystisk ont över nya bukspottkörteln. Avvaktar och ser vart det tar vägen. Behöver inte var anågot alls. Jag mår bra och det gör vare sg mer eller mindre ont om jag trycker på det.

Rejält trött just paserat 26 000 steg och haft fullt ös över telefon. Nu blir det dusch och något att stoppa i magen.

Har verkligen ingen lust att laga mat så lutar åt kokt en burrata med basilika, olivolja och lite soltorkade tomater för den går snart ut i datumen.

Lite lyx i vardagen

Gissar att det handlar om att folk inte skött sig, som vanligt. Det var massor om att man på heder och samvete inte betalat för att få byta, och att om någon av de som bytt säger upp sitt kontrakt inom för kort tid (minns inte vilket spann) så kunde den andre också bli av med sitt kontrakt. Säkert ett sätt att stävja oschysst handel med kontrakt.

Trots att fysio på sjukhuset bedömde att jag inte kan ta ett steg utan rullator och stödperson skickade de hem.mig igår. Har ansökt om kortidsboende nu. Socialtjänsten kommer hit imorgon för bedömning. Nu stapplar jagvrunt i lägenheten med hjälp av sambo när det är absolut nödvändigt. Soc vill göra insatser i hemmet.

Det känns som att mitt liv är över. För er som är oroliga jag söker även psykisk hjälp. Men har hittils bara blivit bollad mellan sahlgrenska, vårdcentralen och tillbaka till sahlgrenska.

Oj vad är det som har hänt? Låter jättejobbigt ❤️

Jag blev farmor i morse till en jättesöt liten flicka! <3 Hade gott bra med allt för de alla tre!

Att jobba sedan var skitsvårt, helt uppe i varv och disträ. Men fått beröm på jobbet igen, efter knutarna vi löste i går, och blev förstås glad! Journalsystemet krånglade så när det var bara en halvtimme kvar flexade jag ut.

Har varit ute med hundar och när jag kom hem kom det en snubbe som erbjöd tittöga i dörren till reducerat pris eftersom vi tydligen är en del som ville ha, så det blev ordnat genast.

Tänkte äta något och titta på Tjernobylserie.

Jag blev farmor i morse till en jättesöt liten flicka! <3 Hade gott bra med allt för de alla tre!

Att jobba sedan var skitsvårt, helt uppe i varv och disträ. Men fått beröm på jobbet igen, efter knutarna vi löste i går, och blev förstås glad! Journalsystemet krånglade så när det var bara en halvtimme kvar flexade jag ut.

Har varit ute med hundar och när jag kom hem kom det en snubbe som erbjöd tittöga i dörren till reducerat pris eftersom vi tydligen är en del som ville ha, så det blev ordnat genast.

Tänkte äta något och titta på Tjernobylserie.
Grattis till barnbarnet! ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn