Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick migrän på vägen hem. Men tog mig hem, hämtade ut ett par paket, dammsög av hemma (inte lika noga som jag brukar men ändå). Katten har fått mat och jag åt ett par av mina yoghurt-munsbitar innan jag duschade. Dusch och hårtvätt, och en migräntablett. Nu har jag landat i soffan med en liten portion snacks och en cola. Håret ska få börja torka lite, innan jag lägger mig. Har kopplat in frysboxen och slängt i en termometer också :up:

P—Kreatinin (enz) 100 mikromol/L *
Referensintervall: <90

Pt-eGFR(Krea)relativ
Referensintervall: >60
54 mL/min/1.7 *
Värdet ligger utanför referensintervall

U—Kreatinin
2,3 mmol/L

U—Albumin/Krea
Referensintervall: <3,0
2,6 mg/mmol

17 mars 2025. Så allt är ok.
Du kan väl ändå inte räkna med samma provsvar ett år senare. OK om det varit för en månad sedan - men ett år :confused:
Mina värden ändrades väldigt mycket snabbare än så!!

Har använt en massa salladsost i olja, på burk, på sistone, så har ställt 7 burkar uppochner på ett par tidningar i badkaret för att försöka få ut den sista oljan. Det verkar funka. Frågan är om det är ”klart” nu eller om jag ska låta dem vara tills i morgon.
Åt sallad igen till middag, börjar bli lite less på den men orkar inte förändra nåt.
Häll diskmedel i burkarna. plus vatten?

Nyligen hemkommen från jobbkväll och ska snart lägga mig och tänka sig att när jag åkte i vanlig ordning vid 17.30 så behövde jag inte använda helljuset, vårtecken 😄😊. Ett annat tydligt vårtecken är att man just nu blir alldeles hårig av pållan som satt igång med fällningen rejält nu. Hon har hållt på pälsen lite längre då ju vintern var ordentlig denna gång men nu kom ju värmen plötsligt. Idag lite varmt I pälsen så tog det lugnt och bara kände på henne lite barbacka med kort stund skrittarbete och några få galoppfattningar på ridbanan innan vi skrittade av ett stycke bakom stallet och bara myste kravlöst i vårsolen 😍.

Jag går en arbetseffektiviseringskurs just nu. Sitter och gör en av läxorna vilket är att åstadkomma en tom mailkorg :nailbiting:
Det visade sig att tydligen så kan man inte be outlook att radera strax över 10 000 mail i ett svep utan att det ballar ur?! :D

Nåja jag väntar väl en stund och ser om den kan tänka klart någon gång :angel:
Åh fy f*n, låter som om du går samma kurs som jag. Sitter med samma elände. :rofl:

Trött och irriterad. Kom på att jag nog måste beställa mer medicin också. Och anmäla min sjukskrivning till FK kom jag på.

I dag har jag tappat ord hur mycket som helst, det är faktiskt stressande när ord man vet och kan bara försvinner sådär. Och glömsk! Jag gissar på en biverkning på medicinen, men måtte det snart vara över så jag blir jag igen, humöret bättre, orden kommer åter och hjärnan klarare. Eller ja, så klar den kan vara när den sitter i mig :D

Äter en fralla (med sky på) och ska strax borsta gaddarna och kravla till kojs. Ska bli skönt ändå! Har haft gruvligt ont i min axel i dag också, men Paraflex, Alvedon och Diklofenak hjälpte en del. Undrar vilken som hjälpte bäst, Paraflex? Funderar på att ta ny dos innan läggdags för att slippa vakna av smärtan i natt. Och sova med ortosen på, jag märker att jag tar av mig den på nätterna på något vis, utan att ens öppna den! :rofl: :eek: Min sovande hjärna håller tydligen inte med sig själv när den är vaken, om att det är en bra grej att ha om handen/tummen?! :D

Trött och irriterad. Kom på att jag nog måste beställa mer medicin också. Och anmäla min sjukskrivning till FK kom jag på.

I dag har jag tappat ord hur mycket som helst, det är faktiskt stressande när ord man vet och kan bara försvinner sådär. Och glömsk! Jag gissar på en biverkning på medicinen, men måtte det snart vara över så jag blir jag igen, humöret bättre, orden kommer åter och hjärnan klarare. Eller ja, så klar den kan vara när den sitter i mig :D

Äter en fralla (med sky på) och ska strax borsta gaddarna och kravla till kojs. Ska bli skönt ändå! Har haft gruvligt ont i min axel i dag också, men Paraflex, Alvedon och Diklofenak hjälpte en del. Undrar vilken som hjälpte bäst, Paraflex? Funderar på att ta ny dos innan läggdags för att slippa vakna av smärtan i natt. Och sova med ortosen på, jag märker att jag tar av mig den på nätterna på något vis, utan att ens öppna den! :rofl: :eek: Min sovande hjärna håller tydligen inte med sig själv när den är vaken, om att det är en bra grej att ha om handen/tummen?! :D
Du kan skippa paraflexen, den är inte smärtstillande och har en halveringstid på 1 tim

En annan kul liten passus var när min kompis pappa var i Hollywood för en roll för första gången. Han hade en egen svit och allt och var jätteexalterad så han ringde sin son och skulle göra en videotur av rummet - vilket resulterade att han missade balkongdörren, gick rätt in i inglasningen och började störtblöda näsblod, näsan blev svullen och allt!
Han bara "Åh nej, men jag som ska filma imorgon!" :eek::nailbiting::arghh:
Kompisen tyckte: "Du är i Hollywood, du ska spela odöd.. jag tror makeupartisterna fixar det." 😎

Det löste sig. :D

Alltså en av mina kollegor lyckades få en fläskläpp när han bar en kyl och smällde upp den i ansiktet helt utan någon annans inblandning. Allt går! :D
Jag fick min blindpinne i huvudet i dag när jag satt på bussen. Föraren bara bromsade lite, såsom de normalt gör här och där vid behov, och jag var inte beredd och skallade pinnen jag höll framför mig. :D

Jag fick min blindpinne i huvudet i dag när jag satt på bussen. Föraren bara bromsade lite, såsom de normalt gör här och där vid behov, och jag var inte beredd och skallade pinnen jag höll framför mig. :D
Sånt som händer! 😅
Huvudet i molnen, behöver varningar för att inte dricka bensin, tycker det är kul att leka med eld och bränner ned huset... Det är något av ett mirakel att det fortfarande finns människor på jorden tänker jag ibland. Generellt bland djur är vi ganska illa rustade för överlevnad. :D

Vaknade före klockan men sov iaf till fyra.
Joggade en bra runda men när jag kom hem så hade mobilskärmen blivit knäpp. Det är ju så billigt att byta…..NOT.
Det är verkligen inte min tid just nu.
Anticimex ska komma men jag har inga förhoppningar.
Känner mig slut som artist.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn