Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
20260707_093129~2.webp

Kisse slappar på soffan och jag är på väg ut för att klippa gräset.

Ska väcka tonåringen så vi kan rida ihop innan sena kvällen 😅 Tänkte att jag väcker henne och så tar jag promenaden med de andra två hästarna medan hon vaknar till så kanske hon är redo lagom till att jag är klar med dom och kan fortsätta med dom som ska ridas 😂

@bettysmatte alltså jag köper inte bara för att köpa utan för att jag är så överjäkligt klumpig och har sönder saker hela tiden. Jag köper inte heller sådant jag inte behöver, förutom då att jag trodde mikron skulle explodera pga färg och när jag insåg att så inte var fallet så hade jag redan köpt en ny. Som jag naturligtvis tappade i golvet. Så jag ser bucklan hela tiden och den driver mig till vansinne. Möjligtvis var det onödigt att byta sängben, men vem fasiken trodde att ikea inte skulle ha kvar sin lilla mojäng? Inte jag förrän det var för sent. Silver lining, jag tvättade båda överdragen på madrasserna vilket jag inte gjort på år och dar. Ffa inte den undre.

Jag är motsatsen till händig, eller jo, jag gillar att bygga datorer och pyssla med både hårdvara och mjukvara. Allt annat är jag hopplöst opraktiskt på. Att jag dessutom ser mycket kasst hjälper ju inte saken.

@bettysmatte alltså jag köper inte bara för att köpa utan för att jag är så överjäkligt klumpig och har sönder saker hela tiden. Jag köper inte heller sådant jag inte behöver, förutom då att jag trodde mikron skulle explodera pga färg och när jag insåg att så inte var fallet så hade jag redan köpt en ny. Som jag naturligtvis tappade i golvet. Så jag ser bucklan hela tiden och den driver mig till vansinne. Möjligtvis var det onödigt att byta sängben, men vem fasiken trodde att ikea inte skulle ha kvar sin lilla mojäng? Inte jag förrän det var för sent. Silver lining, jag tvättade båda överdragen på madrasserna vilket jag inte gjort på år och dar. Ffa inte den undre.

Jag är motsatsen till händig, eller jo, jag gillar att bygga datorer och pyssla med både hårdvara och mjukvara. Allt annat är jag hopplöst opraktiskt på. Att jag dessutom ser mycket kasst hjälper ju inte saken.
Alla är vi bra på något och mindre bra, ja rent av helkassa på andra saker, jag är bra på att skapa, bygga och reparera fysiska saker och har en hjärna som tolkar det mesta jag skapar tredimensionellt från början men jag är totalt helkass om det kommer till siffror och uträkningar eftersom jag har dyskalkyli dvs. jag ser varken felen eller sammanhangen och kan blanda om siffrorna utan att upptäcka det. En fd. kompis hade en bekant som forskade i matte men som knappt kunde knyta skorna själv, så olika kan det vara.

Borde gå ut och fixa lite i växthuset. Men ligger på sängen och vilar istället. Är trött och borde sova en stund.

Ju mer jag tänker på det, desto mer undrar jag om min obotliga klumpighet kan ha att göra inte bara att jag ser dåligt utan också att jag inte har någon avståndsbedömning. När mikron for i golvet hade jag missbedömt hur högt jag måste lyfta den för att ställa den på bänken så den tjongade rakt in i skåpdörren under bänken och trillade.

Sedan, vilket jag också skrivit i en annan tråd, jag undrar också hur mycket av min klumpighet beror på att jag blir mycket yr (och det sitter kvar längre än det borde pga gen) och musklerna blir svaga pga av vissa vid behov mediciner. Samma sak med att jag inte hittar något. Jag ser inte vad som ligger alldeles framför mig eftersom jag inte ser det utan åt alla andra håll. Det enklaste är kanske att helt enkelt inte titta på var jag tror saken är. Eller för den delen när jag går hopplöst vilse eftersom jag inte ser var jag ska. Iofs har det alltid varit ett problem redan innan ögonen so det är nog bara jag som har minus lokalsinne.

Sedan ja, tar jag då ibland för snabba beslut, för att göra det rätt igen.

Jo, jag förstår. Jag är själv en hyfsat otålig person och vill ha saker gjorda. Men ibland är det bra att tänka ett varv till innan man agerar...har jag lärt mig... :D

Äntligen svalare ute så idag blev det en lite längre cykeltur till andra sidan stan där det har byggts en del de senaste åren så jag kände mig lite vilse.
Ätit det sista av pastasalladen från i fredags till lunch. Nu blir det glass och film.

Hmm, mysko. En person som följer mig, har tydligen fått reda på att jag har skrivit ett olämpligt inlägg i en grupp hen inte följer. Någon från FB har inte kontaktat mig. Fick två tumme upp och två tummar ner. Det handlade om att implict var det ett inlägg som skyllde skräpet i en park i Årsta på 'griskulturer' och jag skrev att då är det inte några kulturer där fläsk och gris är förbjudet, haram :idea: Något jag står för IRL och inte skulle vara rädd för att säga. Men, men. Skrev ett uppföljningsinlägg att det var det jag menade, dvs kalla inte en kultur för griskultur när det handlar om en kulturerdär grisar och grisprodukter är haram.

Mtp all skit som finns på FB så är det ännu konstigare.

Hmm, mysko. En person som följer mig, har tydligen fått reda på att jag har skrivit ett olämpligt inlägg i en grupp hen inte följer. Någon från FB har inte kontaktat mig. Fick två tumme upp och två tummar ner. Det handlade om att implict var det ett inlägg som skyllde skräpet i en park i Årsta på 'griskulturer' och jag skrev att då är det inte några kulturer där fläsk och gris är förbjudet, haram :idea: Något jag står för IRL och inte skulle vara rädd för att säga. Men, men. Skrev ett uppföljningsinlägg att det var det jag menade, dvs kalla inte en kultur för griskultur när det handlar om en kulturerdär grisar och grisprodukter är haram.

Mtp all skit som finns på FB så är det ännu konstigare.
Det finns mycket mysko folk på fejjan, jag är med i en Volvo-grupp och där finns en gammal gubbe som är "lite eljest" och som lägger sig i precis allt, vet bäst och kan bäst, sanningen är att han bor på ett gruppboende och aldrig haft körkort och härom dagen fick han det nerstoppat i halsen så det var bara att svälja, hoppas innerligt att vi är av med fanskapet efter detta.

Skräpdag 😩
Lite släktfika hos mamma och pappa och kände mig så utanför att jag var på väg att åka hem. Precis när jag satt i hallen och grät kom min bror och ville prata så då gick vi ut. Det var fint. Fick spelat spel med min brorson till slut och några av de andra visade lite intresse med. Så svårt då ljudnivån alltid blir så galet hög, jag behöver hålla koll på hundarna, och jag känner att ingen egentligen har något intresse av mig. Blivit så vid fler tillfällen… samtidigt tråkigt att hoppa över när vi bara ses en eller 2 ggr/år. Blev trevligt till slut, men känslomässigt utmattad och samtidigt lite orolig att jag är i detta skick inför nästa veckas tävlingar då jag är huvudfunktionär och behöver vara på topp 😬
Till råga på allt började Humla halta ganska ordentligt efter att ha sprungit i trädgården 😢

Varit ute och köpt ett par gardinfästen, montagelim och äntligen slängt resterna av den trasiga lampkupan som slogs sönder när vi släpade in bokhyllorna igen. Köpte pizza på vägen hem men blev besviken, är ett år sedan sist och de har bytt bagare så den var inte alls speciellt god, okryddad. :(

Däremot hittade jag en stor butik med asiatisk mat. Massor med konserver, en del färsk frukt, frysvaror, kryddor, påsar och godis. Köpte en ask ingefärskarameller som jag ätit upp på vägen hem. Nästa gång ska jag ta med mig glasögonen så jag ser att läsa allt de har då produkterna är sgs helt nya för mig. Blev lite kimchi, chilipastor och sriracha.

Herregud. På vägen från bilen in i trapphuset var det en fiskmås som var riktigt arg på mig. Flög snabbt gång på gång nära mitt huvud och skrek värre än de brukar skrika. Jag blev rädd att den skulle attackera mig på riktigt och hann tänka att det var bra att jag hade glasögon på mig iaf så den inte kunna picka ut ett öga när den gick till attack.

Visste inte om det var bäst om jag sprang in eller försökte verka obrydd. Så jag gick lite snabbt och skrek till några gånger när den kom snabbt mot mitt huvud.

Läskigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn