Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade före klockan.
Hade planerat att jogga innan Vasaloppsmys så så fick det bli även om det ösregnade.
Men så skönt för nu ska jag slappa hela dagen.
Långfrukost med mamma och pappa och heja på vänner som åker.

Röjt och städat sonens rum.
Ska gå tipspromenad idag. Hoppas det inte börjar regna ännu mer. Hörde ett rykte att kommunen ska sluta med tipspromenaderna, mycket trist om det är sant.

• Gilla
Reactions: Sel
Tittar inte på något Vasalopp. Är inte så jätteintressant de ska från punkt A till punkt B 😅
Har däremot fixat i stallet och tömkört. Lättfixat allt idag. Fullt med vatten överallt osv :)
Edit! I baljorna ute menar jag. Sen är det smältvatten också på gårdsplan och så såklart men det är ju mindre trevligt kanske.

Som det blåser! Och prognoserna säger att det bläser 13 m/s i byvind, men det måste vara mer. Jag vill ha en väderstation :) !!

Har ätit frukost och tittar lite på Vasaloppet. Inte för att jag är intresserad, men mer för sällskapet. Har inga planer idag förutom att åka till keramiken ikväll. Kanske ska ge mig ut i verkstaden och städa och organisera lite. Eller måla lite lister...

Är på dåligt humör utan anledning egentligen. Kan vara medicinbytet jag håller på med. Men hoppas inte det. Jag behöver verkligen göra detta bytet men har haft svårt att hitta mediciner som fungerar för mig. Men nuvarande ger risk för benskörhet ju längre jag har den så jag vill inte behålla den. Humörsvängningar finns i biverkningarna för den jag byter till. Är ändå inte uppe på så hög dos än. Suck.

Fick en riktigt skön promenad med ponnyn! Sen släpade vi hans hölåda till andra sigädan hagen. Med dåligt med luft i pirrans däck så var det mest som att ploga lera 😅 men vi lyckades! Så nu kan ponnyn äta hö ur låda igen, utan att hästen i hagen bredvid trycker sig genom staketet och tar hans hö 👍

Här är det strålande vårväder. Mockade klart en av hagarna. Hopplöst när det först är fastfruset bajs och sen gegga.
Tar den andra hagen imorgon.
Utöver stallet har jag gjort två matlådor med köttbullar, stekt potatis och gräddsås samt en rejäl sats korv stroganoff.
Nu ska jag duscha.

Slängt in två omgångar tvätt i maskinerna och sitter nu och väntar på upplösningen av Vasaloppet.
Renskriver föreläsningsanteckningar under tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund