Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt underbart väder! Synd att bussen som jag åkte ut till Mio inte går till centralstationen, annars hade jag hemskt gärna tagit en fika på stan idag. Men, jag står på en busshållplats några hållplatser därifrån och väntar på min buss hem - och att kånka mitt 10kg tunga paket mer än nödvändigt känns lite väl omständligt. Oh well, förhoppningsvis kommer det fler soliga dagar och det går ju faktiskt att fika hemmavid också! :)

Igår var det allt lite sömnigt väder när jag åkte till stallet vid lunchtid för att möta upp hovis; mulet och disigt men när det var dags att åka hem blev det minsann strålande fint väder 😄.
Tidigt i morse när sambon åkte till jobbet var det riktigt dimmigt och nästan 5 minusgrader, sen ganska snart strålande solsken 😍. Jag började min lediga helg med kaffe och strawberry overnigtoats 😍, en av alla recept jag kommer fortsätta med efter min coachning 🤩.

Sitter och jobbar hemma, katten småsover på datorn och Sally (robotdammsugaren) städar. Tror Sally ska få köra dubbla pass i dag.
Eftersom det var 4 års dagen jag flyttade hit för 3 dagar sedan ska jag beställa något jag varit sugen på att köpa till lägenheten i dag och köpa något gott att fira med. En tradition är en tradition :D

Nu ska jag pausa med lite blomvattning.

Har jobbat, tagit en snabb dusch, väntar på mat som kommer om en timme cirka och vet att jag ska få ett telefonsamtal i eftermiddag också så får planera hundrundan utifrån det också. Fryser lite så får ta på mig filten igen. Ska städa i helgen så det tänker jag inte ta tag i i dag i alla fall.

Nu kom de tre pelargonsticklingarna jag beställde i onsdags 🥰
IMG_9029.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok