Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Baah, jag måste ta en selfie till mitt Nationella ID-kort. Jag haaatar sånt! Tur att jag har gott om svarta t-shirts i alla fall.
Får ni ta kort själva till id-kort? Här görs det hos polisen.

Är livrädd att mitt nya jobb kommer tvinga mig att ta kort :nailbiting: mitt senaste kort som har funnits på intranätet var hemskt (trodde det bara skulle användas till id06)

Är livrädd att mitt nya jobb kommer tvinga mig att ta kort :nailbiting: mitt senaste kort som har funnits på intranätet var hemskt (trodde det bara skulle användas till id06)
Kan du inte byta det? Mitt foto på passerkortet är inte precis fagert 🤪 . Men på intranätet kan jag välja att ladda upp en annan bild istället - tack och lov :) !

Tittar på friidrottsVM på svt2 och tycker det är märkligt att ingen reagerade när Hull (Australien) knuffade en av de andra tävlande så hon ramlade. På reprisen såg det ut som att hon knuffade sin motståndare och sedan fortsatte knuffa när hon snubblade, så att hon ramlade omkull.

Japp! Antingen telefon eller fotobås, men det måste godkännas förstås. Jag hade helt klart föredragit att ta kort hos polisen. 😅
Jag hade på alla möjlig aoch omöjliga sätt försökt vägra kort på jobbet, men om det inte gick får man i alla fall välja att kamma fram håret eller ta på en mössa eller något där. En IDselfie är ju precis lika strikt som annat IDfotografi och man ser precis lika gräslig ut.

Träningsvärk deluxe I låren och min underbart fina guldhäst var ju varm I pälsen av att bara vara I hagen så tänkte en lugn liten ridtur :). Det var det tills det plötsligt låg en plastpåse vid vägen nära stallet....Valde att hoppa av så jag kunde slänga skiten direkt. Häst blev rejält skraj och blåste, steppade och kastade sig tills hon såg att matte ju kunde ta i den hästätande besten 😂, då lugnade hon sig betydligt direkt 🥰 även om hon sedan fortsatte ha nerverna lite lätt utanpå så hon blev rätt het och stark vid lite galopp 😅, men så härlig att rida 😍.
Hemma sladdade älsklingen vägen upp till huset 🤩.

Efter lite sysslor hemma och en sväng till närbutiken och så tillbaka för insläpp och lite middag så blir det nu en stund senare varsin plockbricka till Bytt är Bytt och bara mysa i soffan 🥰.

Ledig dag och jag har bara skrotat runt hemma. Tvättat massor(!), städat lite, tagit en dusch, motionerat unghunden och varit ute med alla hundarna och slappat i solen. Tog en tupplur på eftermiddagen också.

Nu har jag precis bytt till nya sängkläder. Alltså helt nya. Jag köpte dem igår, och nu vill jag nästan lägga mig på en gång för herregud så sköna sängkläderna verkar vara :love: Stentvättad bomullssatin av vad jag bedömer som bra kvalitet. Jag passade på för att det var riktigt bra rea och mina tidigare påslakan nästan ramlar i bitar eftersom de varit med så länge. Vet att jag nämnt det här i tråden förut, men pga beslutsångest så tog det väldigt lång tid från att jag började leta tills att jag faktiskt köpte något. Förhoppningsvis håller de här lääänge nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9