Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt precis och kollade lite på nätet efter badkläder. Hittade en jättefin, lila baddräkt som såg praktisk och trevlig ut. Well. Då fanns den bara i "plussize", så jag kan inte ha den :( Känns som att det ofta är så med kläder jag hittar, åtminstone med underkläder och badkläder. I mindre storlekar så ska det visst alltid vara fint, utan att vara praktiskt eller bekvämt :grin:

Kolla på Miss Janna på insta!

Ikväll blir det spanska gubbar och glass
Messenger_creation_4D15E082-BD87-4215-B452-F8A4F6A0A3FC.webp

Puh, känner mig sliten. 😓'

Kört över 40 mil i regn och slask, riktigt moddigt bitvis men hann hitta lite hur man stängde av en del finesser på lånebilen, jag uppskattar inte när bilen försöker slita av mig ratten t ex. Eftersom ingen av oss hade kört laddbil innan så slutade det med att jag körde som är van långkörningar.

Vi var på studiebesök i en vindpark, fick åka bandvagn och var uppe på taket på en vindturbin, 100 m upp. Jäkla slit med säkerhetssele, klättra på stegar och åla sig runt men som tur var så kunde vi åka i den minsta hiss jag någonsin åkt i upp till själva huset. Två pers fick plats, tätt tryckta mot varandra med selar och skyddshjälm, tur jag inte hade klaustrofobi! Vi fick åka upp i omgångar då vi var fyra + två guider som skulle upp.

Regnade hela vägen hem och pga studiebesöket blir det inte heller någon långpromenad i regnet idag. I morgon är jag ledig och förhoppningsvis är det uppehåll så då kan vi vara ute och gå desto längre. Glad att jag kom ihåg att ta värktabletterna innan vi åkte, mina fötter är inte glada på mig ikväll och jag misstänker att det är av alla stegar och åla runt i trånga utrymmen som de protesterar mot.

Intressant dag, men jag skulle verkligen inte vilja jobba på en vindpark.

Masade mig till jobbet idag trots feber i morse. Fick oväntat en jättekram av en elev när hen fick syn på mig i korridoren. Himla fint! ❤️
Faktiskt gjort det lätt för mig och låtit eleverna påskpyssla idag, mycket populärt!

Blev en promenad med sonen på cykel i kvällssolen och bestämde mig för att skippa träning idag, nog bra tänkt eftersom jag fryser som attan nu och mår kasst, så misstänker att jag har feber igen. 😅🫠🤒

Har upptäckt att ännu en pion minsann har överlevt! Där ser man! Det ska bli kul att se om de faktiskt levererar i år, för om jag minns rätt är varianterna jag köpte jättefina.
Måste bara komma ihåg att täcka dem på nätterna, jag vet inte hur känsliga de är.

Så trött,
Min vän bokade upp mig i morgon.
Hon sa till mig att klä mig fint.
Som till en fest.
Jag har inte en idé om vad jag ska ha på mig.

Medan jag var och kvällsfodrade hästarna hade sambon och kissarna gått upp till sovrummet och lagt sig. Timoteij har under vintern tills nu lagt sig i sin varma kattbädd på min sida om sängen men ikväll verkar hon ha valt skrivbordsstolen. Antagligen för varmt här uppe sen hennes husse lyckades "råka" elda till 25-26 grader där nere...😅.

Målat naglarna och denna blir att inte använda igen. Glitter och alldeles för tjockt lack plus svårt få ut men var ju tvungen använda och inte bara på en nagel det hade sett konstigt ut.
Får måla om dem snart igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn