Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat ut DHL paket, mina sensorer. Stack till ICA och handlade vetemjöl på extrapris, vad jag ska göra med 6 kg vetemjöl är mer än jag förstår. Men tänker/rättfärdigar att mjöl säkert kommer stiga i pris mtp energikrisen. Å andra sidan, jag har fortfarande kvar knappt ett halvt kg från den 2 kg förpackning jag köpte för fyra år sedan :idea: Jag bakar inte numera. Det blir mycket våfflor.

Dels är mjöl i min värld färskvara, och inte ens jag som ändå bakar en del kakor och bröd har 6 kilo hemma. Jag köper när jag behöver.

Blåser satan i mitten på skåne, jag har en lös takplåt som nu har flyttat sig, den har legat på marken för att döda gräset under så jag kan göra ett hallonland, så nu ska jag ut o fånga den o lägga tillbaka den med sten ovanpå
Är det Dave som redan kommit?

Har fixardag här hemma. Skönt med långhelg så jag kan avsätta en dag för det utan att känna att hela helgen är borta :) Alltid roligt när man får lite lust att fixa med.
Har än så länge skurat altanen (kan nog behöva bättras på, men vill låta det torka för att enklare se vart det behöver skuras mer), och lagt ut lite saker från gömmorna på vinted.
Precis det här sa jag också i morse! Jag brukar tänka annars att det vore optimalt att ha tre dagars helg varje vecka så att man kan ägna en dag åt div pyssel/städning/fix i hemmet, en dag åt att hitta på något kul antingen själv eller med vänner/familj, och en dag då man bara kan lata sig och ta det lugnt. En vacker dag ska jag gå ner i tid och jobba fyradagarsvecka...

Jag dricker kaffe och äter påskchoklad :d Har just avslutat ett kortare städrace med tvätt, lakansbyte och allmänt iordningplockande. Maken städar fortfarande och själv ska jag ta tag i några administrativa surdegar - typ som att fixa med poströstning inför valet här i maj då vi är bortresta på valdagen. Skönt då det kan göras härifrån soffan, mindre skönt eftersom det är så himla tråkigt :sleep:

Mina föräldrar har varit här och ätit påsklunch och syrran med särbo dök också upp lagom till fikat. Sen eldade vi i bastun och syrran och jag tog ett påskdopp i sjön:love:
Nu ligger jag på sängen och slöar medan maken och föräldrarna släpper ut hästarna och motionerar hundarna. Rättvis fördelning här:p

Jag dricker kaffe och äter påskchoklad :d Har just avslutat ett kortare städrace med tvätt, lakansbyte och allmänt iordningplockande. Maken städar fortfarande och själv ska jag ta tag i några administrativa surdegar - typ som att fixa med poströstning inför valet här i maj då vi är bortresta på valdagen. Skönt då det kan göras härifrån soffan, mindre skönt eftersom det är så himla tråkigt :sleep:
PS: Det blev att jag tog med mig mitt vatten i form av en isbricka till träningen i morse, ifall det är någon som är nyfiken. Jag vann pris för mest kreativa lösning :D (men fick ha en faktisk vattenflaska bredvid eftersom isbitarna utgjorde en viss kvävningsrisk :angel:)

Precis det här sa jag också i morse! Jag brukar tänka annars att det vore optimalt att ha tre dagars helg varje vecka så att man kan ägna en dag åt div pyssel/städning/fix i hemmet, en dag åt att hitta på något kul antingen själv eller med vänner/familj, och en dag då man bara kan lata sig och ta det lugnt. En vacker dag ska jag gå ner i tid och jobba fyradagarsvecka...
Jag jobbade en period 80%, men med fyra dagar ledigt varannan helg. Tisdag-fredag ena veckan och måndag-torsdag veckan efter. Det gillade jag mycket!

Snöstormen har gått över, men nu blåser det satan istället. :cautious:

Bakat frallor, ätit påsklunch och slumrat nån timme under värmefilten.
Känner mig rent allmänt helt under isen och kan inte riktigt förstå varför. Inte sjuk direkt, men matt och orkeslös. Trist!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund