Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis det här sa jag också i morse! Jag brukar tänka annars att det vore optimalt att ha tre dagars helg varje vecka så att man kan ägna en dag åt div pyssel/städning/fix i hemmet, en dag åt att hitta på något kul antingen själv eller med vänner/familj, och en dag då man bara kan lata sig och ta det lugnt. En vacker dag ska jag gå ner i tid och jobba fyradagarsvecka...
Samma här. Jag bakar en del bröd men köper när jag behöver.Dels är mjöl i min värld färskvara, och inte ens jag som ändå bakar en del kakor och bröd har 6 kilo hemma. Jag köper när jag behöver.
Jag brukar följa min pollenallergiska häst. När hon börjar skaka på huvudet börjar jag äta allergimedicin. Men jag ska testa alternativ medicin nu för den vanliga fungerar inte. Men oavsett så är hon min ”start”. Hon började för 3 veckor sedan.Har känt mig halvkass sedan igår morse. Trött, irriterad hals, lite täppt i näsan, trött i ögonen, tung i huvudet... Men verkade mysko om det var en förkylning - jag har ju knappt träffat någon i veckan. Tog en antihistamintablett för att kolla om det möligtvis kunde vara pollenallergi jag känner av. Nästäppan borta och halsirritationen likaså. Helt allmänt känner jag mig mycket bättre. Känns troligt att det är pollen och inte ett virus?
Jo fast inte alls mycket. I byarna kanske 15-16 men de kommer inte hela tiden. Medelvinden är kanske 10.Blåser det inte i din ände?
Ja, jag går ju igenom en del mjöl för jag bakar mycket kakor, gör våfflor och pannkakor, osv. Men jag köper inte på mig en massa. När jag ser att det börjar bli lite mjöl kvar i påsen köper jag nytt, men har aldrig mer än så.Samma här. Jag bakar en del bröd men köper när jag behöver.
Vill inte ha gammalt mjöl stående och behöva sikta det varje gång jag bakar för att undevika mjölbaggar.![]()