Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om baka så gjorde jag kladdkakerutor förut med vit choklad och citron.
Magiskt goda 🍋
20260404_171310.webp

Nu har jag verkligen bränt in järnet (tre våfflor). Tyvärr har det runnit ut på kanten så behöver rengöra det när järnet svalnat - lyckades sätta tummen på varmt järn och har nu en rejäl blåsa där :meh:

Precis det här sa jag också i morse! Jag brukar tänka annars att det vore optimalt att ha tre dagars helg varje vecka så att man kan ägna en dag åt div pyssel/städning/fix i hemmet, en dag åt att hitta på något kul antingen själv eller med vänner/familj, och en dag då man bara kan lata sig och ta det lugnt. En vacker dag ska jag gå ner i tid och jobba fyradagarsvecka...

När jag läser sånt här uppskattar jag mitt schema ännu mer :D
Har en tvådagarsledighet i schemat. Övriga ledigheter är tre till sju dagar.

Har känt mig halvkass sedan igår morse. Trött, irriterad hals, lite täppt i näsan, trött i ögonen, tung i huvudet... Men verkade mysko om det var en förkylning - jag har ju knappt träffat någon i veckan :confused: . Tog en antihistamintablett för att kolla om det möligtvis kunde vara pollenallergi jag känner av. Nästäppan borta och halsirritationen likaså. Helt allmänt känner jag mig mycket bättre. Känns troligt att det är pollen och inte ett virus?

Har känt mig halvkass sedan igår morse. Trött, irriterad hals, lite täppt i näsan, trött i ögonen, tung i huvudet... Men verkade mysko om det var en förkylning - jag har ju knappt träffat någon i veckan :confused: . Tog en antihistamintablett för att kolla om det möligtvis kunde vara pollenallergi jag känner av. Nästäppan borta och halsirritationen likaså. Helt allmänt känner jag mig mycket bättre. Känns troligt att det är pollen och inte ett virus?
Jag brukar följa min pollenallergiska häst. När hon börjar skaka på huvudet börjar jag äta allergimedicin. Men jag ska testa alternativ medicin nu för den vanliga fungerar inte. Men oavsett så är hon min ”start”. Hon började för 3 veckor sedan.

Tittar på dokumentären predatorers - pedofiljakt med miljonpublik på svt play. Det handlar om ett tv program som funkade typ som dumpen.

Samma här. Jag bakar en del bröd men köper när jag behöver.
Vill inte ha gammalt mjöl stående och behöva sikta det varje gång jag bakar för att undevika mjölbaggar. :yuck:
Ja, jag går ju igenom en del mjöl för jag bakar mycket kakor, gör våfflor och pannkakor, osv. Men jag köper inte på mig en massa. När jag ser att det börjar bli lite mjöl kvar i påsen köper jag nytt, men har aldrig mer än så.

@MJLee Om jag var du skulle jag förvara mjölet i tätslutande påsar eller burkar för att undvika ohyra!

Duschen avklarad och disken i maskinen har fått lufta sig. Ska tömma maskinen och sen sätta igång med det första receptet. Förhoppningsvis funkar det bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund