Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade på soffan igår vilket kroppen nog inte tyckte om, allt snurrade som en karusell varje gång jag vände mig om imorse? Men väl uppe går det bra!

Pissväder. Längtar redan efter min sushi ikväll 😅

Ska försöka ta tag i lite saker här hemma strax.

Äntligen Terese I kassan igen 😃😂.

Och prognosen visar visst på mer regn än det skulle komma från början och det var en genomblöt honkatt som kom in nyss och blev en aning kränkt över att bli torkad 🤣. Nu har hon lagt sig högst upp i kattmöbeln 🥰.

Det vräker ner något som har svårt att bestämma sig för om det är snö eller regn :yuck:

Idag blir det utflykt till Jönköping för att lyssna på Darin. Har bokat svindyrt hotell för mig och mamma för ingen av oss orkar köra hem efteråt.

Sista heldagen här. Alltid lite vemodigt.
Älskar att vara här :heart

Två timmar skidor på förmiddagen, men det får nog räcka. Min ena vad har sagt upp sig, och backarna känns mest som rullgrus.
Blir nog långlunch och pyssla iordning huset idag.
Och pizza till middag ikväll :d

Det regnar..meh. Men hellre det än snö :meh: .

Jag har tre rejäla skavsår på höger tumme efter att ha massakrerat två års bokföring för hand, med handkraft och sax. Men det blev åtminstone ordentligt gjort, så det får vara värt det! Ätit en macka. Nu är planen att gå och lämna en kartong till second hand en bit bort.

DET är ett jättespännande ämne. I våra trakter har en skola inom beskärning jobbat med att få grenarna att böja nedåt. Jag ser spår överallt med kvastar av skott som går uppåt. De klipps bort och blir ännu fler. När trädets naturliga växsätt mera liknar det som en gammal mästare kallade vinglas.

Min far lärde mig grundprinciperna och jag har sedan dess beskurit mina själv. Det hr mestadels funkat bra :D
Det är intressant men jag är snorig och svullen i bihålorna och det regnar :meh:

Om någon är orolig så blev det sushi idag istället.😇
IMG_9316.webp

Kollar på B5, dricker te och funderar på att röja rejält här hemma. Ute är det en typisk grå, ful, marsdag. Ikväll ska jag tvätta.

Vi hade tydligen planer på lekplats idag, vilket jag upplystes om kl 6 i morse. 😆 Nåväl, straxt innan åtta var vi framme och hängde runt där nån timme i regnet. Glad unge = glad mamma.
Postade ett paket på vägen hem.

Har sedan promenerat, ätit lunch och lyssnat på ljudbok. Önskar att mina händer fungerade så att jag kunde sticka/virka samtidigt. Men läkaren var bestämd med att dylika monotona rörelser inte var bra alls i det här läget. ☹️

Känner mig trött och skulle helst sova en stund, men det går ju inte. 🫩

B5. Alla dessa förkortningar som får en gammal tant att känna sig ännu äldre.

Sorry! Har nog ingenting med ålder utan sciffy (science fiction/fantasy) nörderi. Babylon 5 är en gammal science fiction serie som är en av de bästa som någonsin gjorts. Alla sciffy fans refererar till den som B5. Och producenten (och manusförfattaren) som JMS, han heter J. Michael Straczynski.

Ett exempel på hur bra den var

Sådär. Nu ligger kaksort nummer 1 prydligt förpackad i burkar i frysen :) :up: . Sedan får vi se om det blir en eller två sorter imorgon. Har också tvättat och hängt upp, samt renbäddat i sängen. Passade på att städa upp lite i köket också innan jag satte igång att baka :) . Skönt! Och, just det, en artikel har jag läst också inför måndag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund