Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skit!
Fick nyss ett meddelande från de med hästen, vi verkar ha missförstått varandra och nu blev det inte aktuellt för oss att fortsätta där.
Sonen kommer bli så besviken.
Men ja, då är det väl bara att leta efter en annan häst nu då. För sonen var så glad att få rida igen ❤️

Småduggar, jag tar en liten paus i röjandet. Hallen ser inte riktigt klok ut och jag skäms som en hund att min granne såg den.

Är på jobbet och det fanns kvar av fikat vi fick igår. :d

Bifogade filer

• IMG_0524.webp
    IMG_0524.webp
    499,4 KB · Visningar: 19
Sorry! Har nog ingenting med ålder utan sciffy (science fiction/fantasy) nörderi. Babylon 5 är en gammal science fiction serie som är en av de bästa som någonsin gjorts. Alla sciffy fans refererar till den som B5. Och producenten (och manusförfattaren) som JMS, han heter J. Michael Straczynski.

Ett exempel på hur bra den var

Jag tycker inte det är vettigt eller speciellt artigt att stö förkortningar kring sig. Speciell när det är förkortningar som inte är allmängods.

Om en förkortning kräver ett förklarande svar så bör den nog inte användas alls. Eller bara i specialintresserade kretsar

Jag blir mest bara arg på fenomenet.
Jag undviker i mesta möjliga mån att använda sånt som bara är känt i mina kretsar.

Jag tycker inte det är vettigt eller speciellt artigt att stö förkortningar kring sig. Speciell när det är förkortningar som inte är allmängods.

Om en förkortning kräver ett förklarande svar så bör den nog inte användas alls. Eller bara i specialintresserade kretsar

Jag undviker i mesta möjliga mån att använda sånt som bara är känt i mina kretsar.
Å andra sidan drabbar det väl egentligen mest den som använder förkortningarna? Om folk inte förstår vad man skriver så når man ju inte fram. (Jag hade heller inte den blekaste aning om vad B5 betyder.)

Skulle Babylon 5 göra någon större skillnad vad gäller att veta namnet? Eller måste man även då gå in på en förklaring vad det är?

Skulle Babylon 5 göra någon större skillnad vad gäller att veta namnet? Eller måste man även då gå in på en förklaring vad det är?
Ja.
Det skulle ge en hint om att det är media. Och jag lämnar det därhän pga noll ointresse.
Förkortningen kan betyda precis vad som helst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn