Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade av solskenet vid 8 och efter frukost började min tvådagarsledighet med två längre telefonsamtal; ett med kollega som ringde och sen ringde jag upp morfar syster som fyller 93 år idag 🥳. Nu får jag sätta lite fart; dra av ett fitnesspass och ta med lunch till stallet och ut och njuta i solskenet 😍.

Ränt runt på stan, tattueringsborttagning (ouuhhh svullet!!), svängt förbi stans bästa indiska restaurang som ICKE har någon levarans. Blev iofs väldigt bra att ta hem och sen värma till middag, de hade lunchpriser till kl15 :D
Nu har jag lagt fram ett irakiskt bröd som ska tina, det och en kopp te bli sen lunch/mellanmål.
Eftersom det inte tinat snabbt nog har jag ätit 5st kakor också :d

Handlat, blev klementiner, rödlök och lite fläskkarré.

Funderat på det här med att frysa och inte. Det är 21 grader inne, trots det fryser jag (min näsa är kall) och måste ha tofflor, tjock tröja och mysbyxor. Senare ikväll kommer jag börja svettas även om det faktiskt är lite kyligare.

Känner ni någon som kom ut o skulle ta bilen till affären och hittar den då med ett hål o ca30cm lång spricka i framrutan? Finns ingen sten på tomten, inga takpannor som ramlat ner då det inte blåst orkan. ingen död stor vassnäbbad fågel, MEN det finns en multiarena sidan om där bollarna flyger o som redan har orsaket hunden skada o krossat ett hallfönster, är skitförbannad.
Och det blir ett jäkla krabbande med bilen hit o dit.

Vattnat en massa orkidéer, matat småfåglar, varit hos hästen och provade att laga udon med tofu och brysselkål. Var helt ok, men bäst var nog nudlarna och såsen :d. Nu är en man här och besiktar varmvattenberedaren, tyvärr verkar han rätt sjuk och jag blir så dålig när jag är sjuk så har stängt in mig och katten i vardagsrummet tills han har gått och maken vädrat ur huset.

Tränat, promenerat och käkat kvarg med frukt. Noll sugen på mat så det fick bli så.
Ser fram emot dusch om en stund.

Har inte använt mig av jobbets friskvård så kom på nu att jag nog kanske ska kolla upp vad de har utöver att simma som jag ju ändå aldrig får till pga att jag är ensam. Gym är inte min grej. Massage uppskattar jag inte av okända. Skulle vilja simma egentligen men vill inte krocka med alla skolungar och har svårt för att simma där jag inte bottnar, simma överhuvudtaget egentligen även om det är skönt, och att göra det som ensam när jag inte ser ordentligt vill jag inte.

Vet inte vad det blir till middag, en matlåda igen. Sån där röra med nudlar, kokosmjölk, kyckling och wokgrönsaker tror jag. Kanske.

Får ta ett ryck att vika tvätten jag tvättade och torkade i går och dammsuga kanske.

Har efter sömnen kört en omgång tvätt och hängt upp den, tömt diskmaskinen, kokat ris, ätit mat och valt recept till veckans bakning och matlagning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39