Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter äppelkaka och dricker kaffe :) . Vi har varit en sväng till återvinningen med skräp och en runda till Willys. Baksaker väldigt utplockat. Inte en endaste gul karamellfärg i sikte. Det blir en BLEK tårta... Eller, jag har nog lite gammal röd färg i skåpet. Rosa kan den få bli kanske :) !

• Gilla
Reactions: Sel
Men verkligen, ibland känns det lite hopplöst... och jag har ändå verkligen jobbat mig halvt till döds för att lägga undan valppengar. 😅
Jag jobbar ju för minimumlön här och vi får höjning via statens beslut nästa månad men den knaprar knappt på allt annat som går upp samtidigt. Man hinner liksom inte ikapp.
Meeen, det kanske var en sanndröm? :D
Har fått reda på löneökning här men kommer inte ens i håg den. Det är ju på heltid och jag jobbar halvtid oh så skatt på det, det blir som vanligt hyreshöjningen... Synd att det inte kan vara 100 000 på våra konton bara så där helt oväntat :D

LEDIG idag. Så galet skönt. Ligger nu i sängen med ena hunden och glor på youtube. Vi tittade precis på en man som försöker lära sina katter några tricks :D

Nu ska jag dricka te och äta vaniljbulle. Senare ska jag gå ut och tjäna pengar på en hundpromenad... Jag har nämligen noterat att det ligger massvis av pantburkar i dikena längs stora vägen här. Så, jag tänker ta med hundarna, en ryggsäck, några plastpåsar och sedan ägna en stund åt att gå och plocka. Får se hur mycket jag kan få ihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund