Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, speciellt inte när hyran och alla räkningar är betalda sedan... "Men var är mina pengar...?" :D
Men verkligen, ibland känns det lite hopplöst... och jag har ändå verkligen jobbat mig halvt till döds för att lägga undan valppengar. 😅
Jag jobbar ju för minimumlön här och vi får höjning via statens beslut nästa månad men den knaprar knappt på allt annat som går upp samtidigt. Man hinner liksom inte ikapp.
Meeen, det kanske var en sanndröm? :D

Sitter och försöker lägga över 24,000 böcker. Det går sådär. Den jäkla läsaren krånglar hela tiden. Funderar på att göra en hard reset och börja om från början igen. Meh.

Varför måste du lägga över så många böcker?
Om det var kort på katten kunde jag förstå, men böcker?! :D

Det är en ny läsare så jag lägger över hela mitt bibliotek, när det väl är på plattan så uppdaterar jag bara med enstaka böcker och då är det helt ok

• Gilla
Reactions: Sel
Fick reda på löneökning. Låg i topp på vad man kunde få så det känns bra.
I dag ska vi ha HLR på förmiddagen. Känner mig inte pepp men det är ju en viktig sak. Börjar 9 istället för 8.
På eftermiddagen ska jag ställa i ordning klassrummet till lovskolan tis-tors nästa vecka.
Sen ska jag till päronen som har varit borta tre veckor.

Gårdagen gick i full fart. Promenad och sen rallylydnad med tösen. Köpa fina ägg på hemvägen hos lokal leverantör. Hem för lunch till både mig och tösen. Ny promenad och sen iväg för storhandling inför påsken.

Nu är både vinstället och kylskåpet påfyllt. Alla barn och barnbarn kommer hem i påsk, så det blir massor av matlagning och umgänge. Idag ska jag nog börja baka lite av allt som ska göras. Det blir nog filmjölksbröd som står först i kön.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund