Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma. Handlat hushållspapper + mjöl (för att göra rengöringsvåfflan) knäckebröd, grädde med långt datum. Kallrökt lax :d och lite påskgodis. Jo, jag vet. Ska sticka i mig mer insulin för att skära toppen.

Edit: Attans också glömde gul knipplök. Måste gå ut i regnet och handla på min lokala ICA.

Har en djävla skitdag idag. Jätteont i nacken , tagit mediciner flera gånger. Arbetsterapeuten konstaterade imorse att tummen är svullen fortfarande och leden påverkad. Så fått en grej av hårdplast på den så jag inte ska kunna böja den. Men ändå ta av den fem gånger per dag för rörelseträning.

Fick något konstigt psykbryt i stan förut när kroppen bara stängde ner. All psykisk och fysisk stress de senaste veckorna bara kom över mig. Gick och köpte en dricka och choklad och stapplade till närmaste bänk. Satt där tills jag orkade åka hem.

LEDIG idag. Så galet skönt. Ligger nu i sängen med ena hunden och glor på youtube. Vi tittade precis på en man som försöker lära sina katter några tricks :D

Nu ska jag dricka te och äta vaniljbulle. Senare ska jag gå ut och tjäna pengar på en hundpromenad... Jag har nämligen noterat att det ligger massvis av pantburkar i dikena längs stora vägen här. Så, jag tänker ta med hundarna, en ryggsäck, några plastpåsar och sedan ägna en stund åt att gå och plocka. Får se hur mycket jag kan få ihop.
Jag som hatar skräp har plockat ihop en bra slant
Speciellt ilsken på burkarna vid slåttervallar. Strimlad plåt dödar.

Skrivit klar tidrapporten för mars och ligger och drar mig lite medan jag läser ikapp på buke. Får ta nyheterna i em istället, var så mycket att läsa i natt att det tog mig flera timmar att beta igenom allt som händer i världen. En av mina kollegor följer inga nyheter alls, inte ens vad som händer lokalt. Förstår inte hur man kan missa allt vad nyhetsrapportering heter. :confused:
En kollega sa öppet att hon inte var intresserad av nyheterna. Hon hittade tillräckligt på typ FB.
Hon undervisade nya svenskar i språk och samhälle.
:banghead:

Tror jag har haft min värsta vecka på mycket länge. Sovit lite idag och var inte alls sugen på någon skogspromenad med hundarna när vi var i stallet, men jag är glad att jag orkade stappla mig ut med dem. Jag har inte orkat gå med dem på flera dagar så det var otroligt mycket spring i benen och de var så väldigt lyckliga när de sprang och jaga varandra även om jag mest kände det som jag höll på segna ner för varje steg.

Skurade ur badkaret åt hästarna och körde bort ensilageplasten. Satt i bilen medan jag väntade på att badkaret skulle bli fullt och nu har vi åkt hem, fyrfotingarna har fått mat och jag ska kämpa mig vaken ett par timmar till innan kvällspromenaden och sedan ett varmt bad innan sängen. Larmet ringer kl 05 i morgon bitti. 🥱😴

Inte jag heller men om jag skulle göra det skulle jag absolut koka dem! Om de är köpta på affären alltså.
Jag äter inte frysta hallon upptinade som "de är", men det kan ju hända att jag t.ex. använder som tårtfyllning. Alltid kokt isåfall. Det skulle ju vara en mardröm att bjuda på något och så blir folk sjuka.... :(

Bifogade filer

• Vägskylten till Blåkulla.webp
    Vägskylten till Blåkulla.webp
    44,4 KB · Visningar: 66
Varit upp till fåglarna. Prim är lika spicy som vanligt men fortfarande inte ägg.
Lilla rödhakeparet var också där så jag gick upp till deras träd och bjöd på mask. Honan är absolut full med ägg nu, hon är jättetjock! :D Mr Robin hjälper till också, jag såg honom mata henne idag. <3 Naturligtvis fick jag inte fram telefonen så att jag kunde filma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund