Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit upp till fåglarna. Prim är lika spicy som vanligt men fortfarande inte ägg.
Lilla rödhakeparet var också där så jag gick upp till deras träd och bjöd på mask. Honan är absolut full med ägg nu, hon är jättetjock! :D Mr Robin hjälper till också, jag såg honom mata henne idag. <3 Naturligtvis fick jag inte fram telefonen så att jag kunde filma.
Jag vet inte om jag skrev det i går, men hörde fåglar ha samtal med varandra och kvittra på för fullt. Några på den sidan jag gick på och några på andra sidan vägen som svarade. Det var mysigt. Jag tycker verkligen om fåglar! Kan inte ett skit om dem, men de är vackra, låter fint och verkar smarta, till och med fiskmåsarnas skrän gillar jag. Och jag gillar dem speciellt för att alla hatar dem.

Jag vet inte om jag skrev det i går, men hörde fåglar ha samtal med varandra och kvittra på för fullt. Några på den sidan jag gick på och några på andra sidan vägen som svarade. Det var mysigt. Jag tycker verkligen om fåglar! Kan inte ett skit om dem, men de är vackra, låter fint och verkar smarta, till och med fiskmåsarnas skrän gillar jag. Och jag gillar dem speciellt för att alla hatar dem.
Finns inget att hata när det gäller fiskmåsar.

Partnern tycker jag var för gammal för påskägg :cry:
Det tycker inte jag man kan bli! Jag vill också ha men får inget. Meddelade barnen när de blev 18 att om ni köper påskägg till mig (ett pyttelitet räcker, tanken som räknas) så köper jag till er. De glömmer... Då glömmer jag också. :)

Min bror tigger om påskägg av mamma varje år så hon känner sig TVINGAD att köpa till honom trots att hon inte har råd, DET tycker jag däremot är fel.

Men det gör många. De skriker avskyvärt, skitar ner och är "farliga" och angriper folk.
Jag tycker de är vackra, de låter fint och har aldrig blivit angripen.
Har man blivit attackerad så har man inga vänliga tankar om dem.

Vi hade ett extrajobb i bibliotekets källare. D´är vi gick in attackerade de ilsket. Vi använde paraply för att kunna ta oss in.
Hade det inte varit skapligt bra betalt hade vi aldrig i livet gjorde jobbet

Har man blivit attackerad så har man inga vänliga tankar om dem.

Vi hade ett extrajobb i bibliotekets källare. D´är vi gick in attackerade de ilsket. Vi använde paraply för att kunna ta oss in.
Hade det inte varit skapligt bra betalt hade vi aldrig i livet gjorde jobbet
Må så vara, men jag tänker att de ju inte är små ondsinta fåglar med demonsjälar, de attackerar av en anledning. Kanske borde de förflyttas från sådana ställen till bättre där de får lugn?

De svälter, det finns inte mat åt dem i haven längre pga trålarna så de söker sig in över land istället. Samma sak när det gäller sälarna, fast de kan inte leta mat på land. :(
Jag förstår att det är det som ligger bakom, hunger, stress och ungar de vaktar. De är inte onda.

Det tycker inte jag man kan bli! Jag vill också ha men får inget. Meddelade barnen när de blev 18 att om ni köper påskägg till mig (ett pyttelitet räcker, tanken som räknas) så köper jag till er. De glömmer... Då glömmer jag också. :)

Min bror tigger om påskägg av mamma varje år så hon känner sig TVINGAD att köpa till honom trots att hon inte har råd, DET tycker jag däremot är fel.
Jag har inte något problem att fixa påskägg till andra. Men traditioner är inte så viktiga för min partner, vilket jag tycker är tråkigt. Många av traditonerna försvan när en äldre släkting dog för många år sedan.

Så som din bror gör är taskigt :(

Jag har inte något problem att fixa påskägg till andra. Men traditioner är inte så viktiga för min partner, vilket jag tycker är tråkigt. Många av traditonerna försvan när en äldre släkting dog för många år sedan.

Så som din bror gör är taskigt :(
Jag tycker också det är tråkigt när traditioner försvinner. Med mina barn är det lite samma när jag fyller år, de "glömmer"... så numera glömmer jag present när de fyller år (utom en som anser det är viktigt att köpa present fortfarande och därmed också får). Jag har givit mamma påskägg och adventskalender i flera år också för jag vet ju hur kul det är när jag själv får, så vill inte att hon glöms bort!

Ja, han är taskig, min bror. Min syster berättade i dag hur mycket kritik hon får av honom och det är sorgligt, tycker hon förtjänar beröm! Så vi var överens om att han faktiskt inte hade rätt. Det blir så lätt att tro på allt som sägs annars när hon bor så nära som hon gör.

Gör valkompasser, i varje fall de som redan släppts. Fy vad svårt det är. Inte vilket parti det landar i för det bli tydligt men bara hur svåra alla samhällsfrågor är just nu. Fy vilka knöliga utmaningar det är alltihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund