Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad fasiken, glömde att köpa kavring. Tänkte ha det med gubbröra. Fungerar det med hårt bröd istället? Eller köpa något mörkt rågbröd?

Min nacke har fått för sig att jag ska hamna i förstadiet till svimning vär jag vrider höger eller vänster.
Blir svart för ögonen, susar i öronen och snurrar i hela skallen.

Det kan väl ändå nacken sluta med? 🙄
En variant av kristallsjuka?

När jag får skov snurrar världen häftigt om jag vrider huvudet snabbt.

God mat hos päronen.
Tittade på trav på tvn och väns häst kom tvåa och fick 50 000:-😊
Nu har jag landat hemma. Trött på att känna mig seg.
Ska lägga mig och titta på Rosewood.

Bästa älsklingen har inte bara haft roligt när han varit iväg; han fixade på mina splirrans nya sommardäck på bilen med 🤩. Och under tiden han varit iväg har jag bakat pannacottatårta till imorgon, dammsugit och våttorkat alla golven och trappen, städat lite i köket, vattnat blommor och växter, kört ett fitnesspass, frusit in fläskytterfile och lax 😊. Sen stalldags innan middag och tillbaka för kvällsfodring 😊.

Benen värker, jag är trött och sugen på nåt onyttigt. Borde träna istället. Orkar inte. Landat i soffan med min stickning och hoppas komma nån centimeter längre innan händerna ger upp.

Varit på finlunch hos bror med familj. Gick jättebra med hundarna och min brorson, vilket var skönt då det inte varit friktionsfritt alla gånger 😍

Funderar på om jag ska ge mig ut och gå/jogga en sväng. Inte orkat tidigare i veckan men idag kanske går. Blir gott med glass i soffan sen :d

Puh, vilken dag på jobbet! Hotellet är fullt, 132 rum och jag vet inte det totala antalet gäster med 81 av dem är barn! :arghh: 😂 Imorgon ska jag sålunda leverera 81 chokladägg.
Alla leveranser lyckades dessutom komma samtidigt och det var fyra kylar och sex barnsängar och ingen vet riktigt hur många hundpaket som skulle in i rummen. Sex ginbrickor. Jag är helt körd, samtidigt gillar jag en riktigt busy dag både för att dagen går fort och man bränner fler kalorier. :D
Dock frustrerande att allt jag ville göra inte blev gjort.

Idag en kort promenad med båda hästarna innan insläpp och på hemvägen var det tempo kan jag säga, de hade bråttom in 😅.
Igår la jag ut en bombana och tömkörde pållan och det var någon som tyckte det var buskul och slog glatt med huvudet och fick ta kort galopp på sista linjen till sista bommen så jag fick springa på 😂. Bommar är ju kul och nyttigt :).

Gott med middag, var himla hungrig! Sett Terese I kassan och en stund på Masked Singer. Strax till stallet och kvällsfodra, sen hem och se klart med plockbricka :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39