Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gör inte heller något till Påsk. :) Har inte ens satt upp fjädrar i trädgården i år (delvis sedan jag här på Buke fick reda på att påskfjäderindustrin är hemsk).
Jag fick i och för sig ett sådant där chokladägg av en kollega men det ger jag nog bort igen. Jag är ju ingen chokladmänniska.
Har sett hur folk dekorerat i sina trädgårdar. Fint men inte för mig.

Chokladägg, mums, jag som inte ens har något godis ens. Det har en fördel att bara jobba på plats en dag i veckan, det är motigt att gå till affären för bara något onyttigt!

Firar inte heller förrän på måndag när vi ska åka till föräldrarna och äta påskmat. Men blir jättesugen när jag ser alla matbilder på fb osv. :arghh:
Pratade med min norska vän.
”Det är ju ändå samma som julmaten?”
Ja? Det är ju gott!
”Ja, ni är lite konstiga där borta!”
:rofl:

Jag har inte heller firat något. Tänkte inte ens på att det var påsk innan mina föräldrar ringde för att önska glad påsk.

Nu tittar jag på film och lyssnar på stormen utanför.
Blåser en del här också. Funderar på att se film. Det är nog en bra lösning, är fortfarande hängig också så tänker att ta det lugnt vore bra.

Vi har orange varning här i morgon. Det händer verkligen inte ofta. Det är skönt att vi inte behöver lämna huset öhvt i morgon

• Gilla
Reactions: Sel
Började påskafton med sovmorgon och frukost och kaffe ur mullemugg och öppna mina fina påskpresenter jag fick ur Secret easter bunnyleken här 😍. Blåser ju nästan storm men trotsade den och red en kort påskaftonsritt barbacka I skritt uppepå regntäcket och bara myste av min hästs underbara steg 😍. Red mest men avslutade faktiskt turen med att sitta av och promenixa tillbaka så jag håller igång promenadutmaningen 😊.

• Gilla
Mysigt påskfirande hos brorsan med familj med massa påskmat, påskgodis och pannacottatårtan jag bakade och garnerade med påskharar och påskharens morötter 😄😍. Sen var det skönt med liten promenix och asså jösses vad min brorsdotter, snart 3 år, bossar för att försöka få som hon vill, haha 😅.

Bortskämda med godis, en tomatplanta och varsitt biopresentkort (sambon och jag har inte varit på bio sen före coronaskiten och det är ju ett gäng år sen nu!) 😍. Köpstopp på godis bra länge verkligen nu, jag har dessutom en hel del lakrits och det ska man ju inte äta för mycket av så 😊.
Avslutar den härliga påskaftonsdagen hemma i soffan till en film och Bytt är Bytt 😊.

• Gilla
Nu har det slutat blåsa och är kav lugnt. är det lugnet innan stormen eller klarade vi oss med blotta förskräckelsen?

Nu har det slutat blåsa och är kav lugnt. är det lugnet innan stormen eller klarade vi oss med blotta förskräckelsen?
Om det vi har ikväll kommer till er imorgon är det bara att hålla i hatten. :D Jag har i och för sig ingen aning om hur stormen reser, men den brukar ju slå här först.
Vi har å andra sidan inte haft oväder alls innan egentligen.

Firar inte heller förrän på måndag när vi ska åka till föräldrarna och äta påskmat. Men blir jättesugen när jag ser alla matbilder på fb osv. :arghh:
Pratade med min norska vän.
”Det är ju ändå samma som julmaten?”
Ja? Det är ju gott!
”Ja, ni är lite konstiga där borta!”
:rofl:
Min mans kommentar när jag visade en kompis påskmatsbild på Instagram: "But... It's not midsommar yet?!"

:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn