Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen är jag hyfsat frisk igen, men bältrosen har kliat och svidit lite i natt. Det är dock ingenting jämfört med huvudvärken och illamåendet jag hade tidigare i veckan.

Igår lyckades jag ta mig upp till stugan iallafall. Nu ligger jag och lyssnar på regnet som öser ner och smattrar mot plåttaket. Njuter för övrigt över vår nyborrade brunn. Den gamla hade garanterat svämmat över av regnet med utlöst jordfelsbrytare till följd. Ska dock strax gå upp eftersom jag börjar bli sugen på kaffe för första gången på över en vecka.

Äter frukost. Sen ska jag gå till mamma och trimma längs trottoaren innan vi åker till stallet. Trimmade i stallet igår. Tur att jag kan låna hem bra utrustning från jobbet :up: en bensintrimmer orkade dra av hela stallplan på 20 min. Stallägarens batteritrimmer hade det tagit en timme för, och den är dessutom för svag för tistlar och sånt. Öppnade upp grinden vid Stigs sommarhage också, men lämnade all vallört som växer längs staketet. Har ändå ingen el där och jag tänker att vallörten blir ett naturligt staket då också.

Jag har inte heller för vana att tappa bort eller tappa saker och min mobil har aldrig fått en flygresa ner i golvet, en granne däremot som är bäst och vet bäst och skällde på barnen för både det ena och det andra körde över sin spritt nya mobil han bara haft en dag med grävmaskinen, där hade inget skärmskydd i världen hjälpt och gissa vem som blivit påmind om detta när han behövt tas ner på jorden.:rofl:
Grannen körde över sin med åkgräsklipparen.
Med citat "sällsynt finfördelat resultat" :D

På väg hem. Kört små små vägar en bra bit. Nu är det stora vägen igen.

Funderar på att stanna till i Gällstad och köpa ett par byxor. Eller om jag ska beställa tyg och sy själv.

Lagade ett gäng par med leggings i morse, skönt att ha det gjort.

Har sedan dess tagit oss upp till huset och hunnit laga och äta lunch. Här ösregnar det och åskar, jag hoppas att regnet avtar under dagen (eller åtminstone gör uppehåll) så att jag kan lasta ur släpet utan att bli dränkt. 😅
Ska ta tag i att lägga klart golvet i sonens rum, men känns som att jag bör avvakta tills åskan dragit förbi innan jag använder elverktygen. 😅

Vi ska sova kvar här i natt iaf, känns skönt att inte behöva köra 3h till idag. Pysa runt här istället och packa upp lite och fixa.
Känner mig dock ruskigt sliten så svårt att komma till skott. 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn