Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att förnya/skapa nytt med passet. Jag måste ha tillgång till internetbanken för det tydligen, och det är ju det som är hela problemet från början, att jag inte kommer in där utan bankID. 😅 Det blir som en evighetsloop av det hela.
Fast du behöver ju inte vara inloggad för att förnya bankID?

Fast du behöver ju inte vara inloggad för att förnya bankID?
Tydligen måste jag det eftsrom det gamla gått ut, så det blir som att skaffa ett nytt. Jag behöver antingen en inloggningsdosa eller komma in på kontoret säger den, trots att passet är korrekt avläst och godkänt och allt.

"Om du saknar du säkerhetsdosa eller annat aktivt BankID – till exempel Mobilt BankID på annan enhet – är du välkommen att besöka ett bankkontor. "
Jamen tack så mycket! :D Nåja, det är inte som att jag inte har egna pengar, men mor och far hade otroligt vänligt tänkt betala för mina biljetter hem och det vore betydligt lättare med en direktöverföring till mitt svenska konto istället för en utlandsöverföring som ju tar en stund. Jag ska i alla fall se till att jag har en besökstid hos banken under tiden jag är hemma så att vi får ordning på det här. En ny bankdosa tack!

Ska motionera lite. I övrigt idag har jag fixat stallet, handlat mat, bäddat om och satt igång tvättmaskinen.
Dessutom varit på bilverkstaden, en annan än i vanliga fall, för att få prisuppgift på service och lagning av ett par saker. Kul med bil 💸

"Om du saknar du säkerhetsdosa eller annat aktivt BankID – till exempel Mobilt BankID på annan enhet – är du välkommen att besöka ett bankkontor. "
Jamen tack så mycket! :D Nåja, det är inte som att jag inte har egna pengar, men mor och far hade otroligt vänligt tänkt betala för mina biljetter hem och det vore betydligt lättare med en direktöverföring till mitt svenska konto istället för en utlandsöverföring som ju tar en stund. Jag ska i alla fall se till att jag har en besökstid hos banken under tiden jag är hemma så att vi får ordning på det här. En ny bankdosa tack!
Om de ska betala biljetten åt dig, kan de inte köpa dem i Sverige då åt dig?

Om de ska betala biljetten åt dig, kan de inte köpa dem i Sverige då åt dig?
Det kan de förstås men jag vet inte riktigt hur det funkar. Dels måste jag ju hitta biljetten som fungerar för mig och sedan typ skicka en länk till dem, och så betalar de och får all info (plus biljetten) till sig och så måste de skicka den tillbaka till mig? Eller nåt? 😅
Jag tänker att det är lättare att jag bokar och betalar för mig och får tillbaka pengarna så hamnar allt rätt på en gång!

Jag har som sagt råd, jag blir bara tjurig på allt krångel med banken. :)

Det kan de förstås men jag vet inte riktigt hur det funkar. Dels måste jag ju hitta biljetten som fungerar för mig och sedan typ skicka en länk till dem, och så betalar de och får all info (plus biljetten) till sig och så måste de skicka den tillbaka till mig? Eller nåt? 😅
Jag tänker att det är lättare att jag bokar och betalar för mig och får tillbaka pengarna så hamnar allt rätt på en gång!

Äsch skit i biljetten och gör som Sickan istället, kunde han resa i en golfbag så kan väl du det också.:D

Psyk verkar ha glömt bort mig igen. 🙂

Har i alla fall fått ut ett paket som Postnord sjabblat med. Aviseringarna skickades ut 'i fel ordning' så det stod som på väg till ombud fast det redan låg där. 🙄 Fick jaga Postnords kundservice och till och med få hyllnummret.

Elektroniska biljetter, du får en länk till mobilen/dator och kan checka in med den och välja sittplats, på flygplatsen hämtar du ut boardingkortet i en automat och där får du även remsor till bagaget som du sätter fast själv och sedan lämnar in väskan/väskorna i en disk.

När min familj betalt åt mig har jag kollat biljett, skickat länk eller info. Sen har de bokat men skrivit i alla mina uppgifter bara. Så all info har kommit till mig direkt

Hade tänkt mig en dag hemma men drog iväg till Uppsala och köpte lister till golvet i sonens rum. Han önskade också att gå på loppis, så det har vi gjort. Plus köpt matta och gardiner till hans rum.
Passade på att köpa städprodukter så att jag kan ta tag i flyttstädningen här sedan. Tänkte ta firma, men det skulle kosta drygt 6k efter RUT och riktigt så mycket pengar har jag inte råd/lust att lägga. 😅

Funderar på om det tänker bli ösregn eller om jag kan lasta släpet redan ikväll. Imorgon dundrar vi upp igen och då får jag - eventuellt - hjälp med ett extra släp.

Jag lider med dig! Satt fast i samma loop för ganska exakt ett år sedan, då med Icabanken. Min gamla mobil dog fullständigt och väldigt plötsligt, så jag hade inte en chans att föra över mitt BankID från en telefon till en annan utan blev då tvungen att skapa ett nytt. För mig slutade det med att banken skickade mig en ny säkerhetsdosa som jag då kunde logga in på internetbanken med och sedan skapa ett BankID på det sättet. För att de skulle skicka dosan var jag dock först tvungen att få ett ID-brev av dem som jag skrev ut, fyllde i, och bifogade en passkopia till. Först när jag postat det och de mottagit + granskat brevet kunde de börja fundera på att skicka mig en ny dosa (hade jag bott i Sverige hade de skickat en med rekommenderat brev utan problem, men eftersom de inte kan göra det till utlandet var jag tvungen att gå igenom alla dessa extra steg) . Allt löste sig till slut, utan att jag behövde flyga över till Sverige, men jag tror det tog typ 6 veckor med all admin fram och tillbaka :arghh:

Åh, Islay som är så fint. Jag har tillbringat en vecka där för en del år sen. Fantastiska vandringsvägar.
Kul att höra! Jag har otroligt dålig koll på ön, jag vet bara att det i princip finns fler whiskydestillerier än människor (nåja...), så har du något tips på en lite extra fin vandringstur eller något annat vi inte får missa så får du gärna hojta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund