Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju bott här tills jag var 25 år, och det var torrt kulturellt. Mer av en sportstad känns det som. Men ju mer jag letar desto mer finns det. Iaf i grannorterna.
Klart de skiljer sig mellan orter men kulturfattigt är det definitivt inte.

Denna vecka har jag varit på orgelkonsert i en kyrka - vars orgel firande100-är jubileum.
I går var jag på show i en bystuga.

Du är ju kvinna, klart du inte kan något om bilar :grin:
[Ironi] Självklart är det så, det vet ju alla. :grin: [/Ironi]

1784880589394.webp

Var och såg The Odyssey, fattar verkligen inte varför man ska använda språk som "mommy, daddy" och "this fucking beach".... Tog mig helt ur storyn. Sen var alla kostymer helt hemska, det såg ut som att dom klätt på sig en matt black tesla eller så hade dom konstiga polyesterkläder, fisknät och typ fejkläder på sig. Tänk typ motorcykelkläder. Och 3D printade saker. Jag fattar att det är fantasy, men man kan väl ändå göra välgjorda kostymer som reflekterar tiden då den skulle utspelat sig. Sagan om ringen kändes mer historisk. På slutet hade en kung på sig en mantel som såg ut som att man kunde köpa den för 39kr på Ikea (dvs en fleecefilt), Ingen av skådisarna fick mig att tro att dom inte hade en Iphone i fickan.

Precis. När mamma bokade tiden pratade de om säkring. Så vitt jag vet så funkar det inte då och då om en säkring går :cautious:
Jag har upplevt att verkstäderna blivit sämre och sämre, jag har ju hållit på med fordon och annat hela livet och att nåt funkar "då och då" när säkringen gått, ja kanske säkringen gått i skallen på meken men inte på bilen.:meh:
Felsökning kräver logiskt tänkande, vilket tyvärr är bristvara numera hos många.

Inledde arbetsdagen med ett webbinarium om klimakteriet som min arbetsgivare anordnade. Det har ingenting med vår bransch att göra som så och är inte aktuellt för mig på flera år än, men jag tänkte ändå att det kunde vara nyttigt. Framförallt kändes det viktigt att visa intresse så att de förstår att det uppskattas att de tänker på & uppmärksammar sådant här, och tydligen var det fler som tänkte så för det var flera manliga kollegor (varav några i höga chefspositioner) som var med och en av dem ställde till och med en fråga :up:

Nu pauskaffe och sedan ska jag ta itu med lite faktiska arbetsuggifter. Har fredagskänsla så det nästan sprutar ur öronen idag, men får hålla på den i några timmar till ;)

Det är nästan lite kallt idag 🤪 ! Fast bara när solen går i moln. Det är ju trots allt runt 20 grader, men vinden är lite vass. Jag passar på att njuta och försöka hinna sådant som behöver göras innan värmen kommer tillbaka nästa vecka. Har varit uppe på vinden och skrivit en stund. Tvätten är klar och hänger på torkvindan. Jag har ätit...brunch(?) Eller vad man kallar något som äts mellan frukost och normal lunchtid. Jag åt en skål broccolisoppa - gott :) ! Nu ska jag ge mig ut och måla, tänkte jag.

Var och såg The Odyssey, fattar verkligen inte varför man ska använda språk som "mommy, daddy" och "this fucking beach".... Tog mig helt ur storyn. Sen var alla kostymer helt hemska, det såg ut som att dom klätt på sig en matt black tesla eller så hade dom konstiga polyesterkläder, fisknät och typ fejkläder på sig. Tänk typ motorcykelkläder. Och 3D printade saker. Jag fattar att det är fantasy, men man kan väl ändå göra välgjorda kostymer som reflekterar tiden då den skulle utspelat sig. Sagan om ringen kändes mer historisk. På slutet hade en kung på sig en mantel som såg ut som att man kunde köpa den för 39kr på Ikea (dvs en fleecefilt), Ingen av skådisarna fick mig att tro att dom inte hade en Iphone i fickan.

Tack för heads up, då vet jag att jag inte ska gå och se den på bio. :(

Inledde arbetsdagen med ett webbinarium om klimakteriet som min arbetsgivare anordnade. Det har ingenting med vår bransch att göra som så och är inte aktuellt för mig på flera år än, men jag tänkte ändå att det kunde vara nyttigt. Framförallt kändes det viktigt att visa intresse så att de förstår att det uppskattas att de tänker på & uppmärksammar sådant här, och tydligen var det fler som tänkte så för det var flera manliga kollegor (varav några i höga chefspositioner) som var med och en av dem ställde till och med en fråga :up:

Nu pauskaffe och sedan ska jag ta itu med lite faktiska arbetsuggifter. Har fredagskänsla så det nästan sprutar ur öronen idag, men får hålla på den i några timmar till ;)
Ja, jättebra att klimakteriet uppmärksammas :) ! Vi har också precis sett en inspelad föreläsning (tror att cheferna såg den live) som var informativ och bra :up: Min chef var väldigt tydlig - när några killar undrade varför de behövde vara med - med att det är viktig information för ALLA eftersom vi alla har kvinnor (mammor, systrar, fruar, osv) som påverkas även om vi själva inte gör det.

Skördar mer gurka och en bukett med blandade dahlior på morgonen :) Sen skönt frukost ute på altanen med en bok och massagekudden bakom ryggen. Ska snart hämta mer kaffe och läsa en stund till innan jag tar tag i ogräs i ett par rabatter. Ska även gå en sväng med röjsågen idag.

Jag och äldsta barnet råkade gå på den, vi smet efter 1,5 timme. Den var Urtråkig, enligt oss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund