Ska strax fara iväg till grannorten och titta på två utställningar, har inga höga förväntningar på dom, men bättre att titta på någon konst än ingen konst. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan ju tapetsera också med vinyltapet, du har ju sett gavelväggen i vardagsrummet i gamla huset som nu håller på att falla ihop, där kan man snacka om färg och form.Mina väggar är vita. Har funderat på lite färg, måla, men vet inte om jag fixar det. Annars hade det nog blivit snyggt med färg i vardagsrum/kök i annan färg än vit då själva köket är vitt. Samma med sovrummet. Men ja.
Jag kollar alltid på Regnradar.se för då får man en uppfattning om nederbörd och hur lång tid det finns en ev. lucka i regnandet om man behöver göra nåt ute och vädret är ostadigt.Funderar på om det är värt att måla det lilla som behöver målas, eller om det kommer att bli regnat på? Det är ju INTE kul om vit färg rinner ner på den röda fasadenSå det kanske är bäst att vänta tills det helt säkert ska bli uppehåll! Det räcker kanske till och med om jag väntar till i eftermiddag, om man vågar lita på prognoserna.
Jag brukar också kolla därJag kollar alltid på Regnradar.se för då får man en uppfattning om nederbörd och hur lång tid det finns en ev. lucka i regnandet om man behöver göra nåt ute och vädret är ostadigt.
Jag blev tagen för given på andra stället där jag bodde, jag jobbade ju mestadels på svinfarmen som ägde torpet jag bodde i och dom trodde dom bara kunde knäppa med fingrarna så skulle jag komma insladdande, dealet från början var att jag var timanställd och skulle driva min firma samtidigt, alltså kunde dom inte förvänta sig att jag var tillgänglig 7/24 året runt eftersom jag hade andra kunder också och det var där det sprack. Det var två bröder som ägde stället, den ena hetsig och den andra mera normal, droppen som kom bägaren att rinna över var när den hetsiga kom till ett ställe där jag just stod och lagade en foderdator och krävde och skrek att det var bara att släppa det där och följa med för dom hade "förtur" men då brann det, han fick en utskällning inför grannarna och då drog han med en rivstart, det var då jag började leta efter ett eget ställe en bra bit från den trakten.Milersättning bland annat.
Konstigt är det inte, men det är fult. Vilket jag sa till hans chef.
20 kr ligger den på obemannade station i wingfield. Det är högre än innan 3 kr sänkningen 1 juli.Vet du vad de tar för dieseln? Jag betalade sist 18,82.
Åt så god mat igår
Jäklar vad han kan laga mat
Om nån undrar så är det sonens chef på hotellet så ingen dejt
Passade på att äta där innan vi drar.
Ska strax fara iväg till grannorten och titta på två utställningar, har inga höga förväntningar på dom, men bättre att titta på någon konst än ingen konst.![]()
Svågern barn den ena flyttade förra nyår för att slippa pendla 15 minuter. Hon flyttar tillbaka till stan igen för hon börjar jobba istan igen. Den andra har varit föräldraledig i ett år börjar jobba nu. Hon flyttar tillbaka till stan... jag känner bara 2 flyttar på 2 år.Va flyttar du igen? Hur orkar du? Jobbigt ju![]()
Svågern barn den ena flyttade förra nyår för att slippa pendla 15 minuter. Hon flyttar tillbaka till stan igen för hon börjar jobba istan igen. Den andra har varit föräldraledig i ett år börjar jobba nu. Hon flyttar tillbaka till stan... jag känner bara 2 flyttar på 2 år.![]()
![]()
![]()
![]()
Det här är inte riktat till bara dig utan en reflektion på ämnet.Svågern barn den ena flyttade förra nyår för att slippa pendla 15 minuter. Hon flyttar tillbaka till stan igen för hon börjar jobba istan igen. Den andra har varit föräldraledig i ett år börjar jobba nu. Hon flyttar tillbaka till stan... jag känner bara 2 flyttar på 2 år.![]()
![]()
![]()
![]()
Så är det, min morfar var en riktig flyttfågel men själv som vuxen har jag flyttat 2 gånger sen jag växte upp och flytta är jag klar med, nästa flytt blir med likbil till kyrkogården men den flytten behöver tack och lov inte jag rodda med.Det här är inte riktat till bara dig utan en reflektion på ämnet.
Min mamma är uppväxt med en väg- och vatteningenjör till pappa. De flyttade till ett samhälle där en bro eller ett vattentorn skulle byggas och flyttade vidare till nästa projekt när det var klart. Min mamma har det liksom ”inprogrammerat” att flytt är en naturlig del av livet (och en problemlösning som är nära till hands). Hon lovade sig själv (och mig) att jag inte skulle behöva flytta så ofta, men jag ser ju att det är en helt vanlig grej att göra då och då, för henne mer än för folk som varit mer stationära i livet.
Nu säger inte jag att det är så för folk på buke som flyttar ofta, men att flytt är ett olika vanligt inslag i folks vardag är nog ändå bara som det är. Vissa flyttar av tvång, andra av vilja, andra igen av något mellanting.
Om man inte har mycket grejer (tex tidigt i livet, flyttat hem utomlandsifrån, flyttat nyss och därför minimerat ägodelar) så är inte heller en flytt alls lika krävande som för någon som bott 20 år på sin stora gård med massor av uthus för ”bra att ha-saker”.