Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
1785528542315.webp

Det är en särskild typ av svamp som förekommer rätt specifikt i tarantellterrarium, jag tycker att det är så roligt! Trots att jag tar allt material till mina terrarium utifrån här i UK har jag aldrig sett dessa svampar i det vilda, bara i tarantellgrupper. Fruktkropparna lever i och för sig inte särskilt länge, bara någon dag, men jag tycker ändå att jag borde sett någon här och där. De är knallgula och inte pyttesmå.

Det är en särskild typ av svamp som förekommer rätt specifikt i tarantellterrarium, jag tycker att det är så roligt! Trots att jag tar allt material till mina terrarium utifrån här i UK har jag aldrig sett dessa svampar i det vilda, bara i tarantellgrupper. Fruktkropparna lever i och för sig inte särskilt länge, bara någon dag, men jag tycker ändå att jag borde sett någon här och där. De är knallgula och inte pyttesmå.
Har du bilder? 😊
Vill inte googla på penissvamp. 😅

Gått rätt bra fram tills nu. Ångest igen. Tänkte att jag skulle jobba på måndag, men är kluven. Det kan vara skönt att komma bort men samtidigt är det jobbigt att koncentrera mig på saker.

Ska ut och plocka svamp med mamma idag. Det blir bra. Hoppas vi hittar något.

Är otroligt trött i dag. Att jobba kväll så såhär tär verkligen på mig. Har tre kvällar kvar. Jobbet ringde och jag var dum nog och svarade för jag trodde det var ang händelsen i går kväll, men dom ville beordra in mig, jag har ingen hundvakt och kan inte lämna hundarna ensamma i 15 timmar i sträck och påpekade dygnsvilan, dvs jag kan inte av flera skäl. Det var tydligen giltiga skäl och jag slapp bli inbeordrad. Känns oklart om det verkligen var ok men jag får väl lita på hon som ringde har rätt helt enkelt i att det var giltligt.

Note to self, svara inte på okända nummer oavsett katastrof på jobbet. :rolleyes:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund