Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför varför varför gillar jag antika möbler i massivt trä?
Hur kul är det att flytta när större delen av möblerna väger hur mycket som helst + att de inte har några bra ställen att hålla?

De är jättesnygga, ja absolut. Men...

Du är äldre än mig, och mina föräldrar faktiskt. Men din generations kvinnor växte ju upp med det där med att äta ungefär lika mycket som en fågelunge, bara dricka buljong eller äta en stek till frukost och sen inget mer. Jäklar vad det bantades. Twiggy osv.

Läser för övrigt ”Kvinnorna” just nu och just nu befinner vi oss 1972. Riktigt coolt mode.
Ja och allt för att dom trodde att dom skulle bli attraktivare hos killarna,,,, precis som om vi ens skulle sett det eller brytt oss. :laugh: Allt detta blev en tävling kvinnorna emellan och upphovet till detta vansinne var nog trenden med snörliv, ett hemskt pinoredskap som förstörde många kroppar för evigt.:cry:

Nej naturligt ska det vara och ska vi klä upp oss ska det vara för oss själva, vi är ju inte några jäkla påfåglar som ska göra allt för att locka till oss det andra könet för då blir det bara konstigt. Kläder ska vara sköna och funktionella och tack och lov har klädmodet växlat till det lättsamma funktionella, leggings på stan tex om man inte var på väg till eller från träningen var ju tabu men nu ser man det överallt, tom på personalen i matbutiken, snyggt, enhetligt och funktionellt och sytt i ett hållbart skönt material.:)

På jobb och försöker undvika 1 kund som krånglar som hejsan. Kommer nog bita mig i arslet sen ändå men men

Just nu bollade jag över hen till kollegan (mot kollegans gillande) där hen kommer få samma svar.

Orkar inte lägga ned tid för 2 små grejer som kommer vara enda försäljningen på denna kund för i år (och varit så i flera år, Hen ringer bara hit när ingen annan kan lösa det och nu är jag trött på det. Kämpade hela förra året med massa krångligheter utan något för det) Lägga minst en dag för typ 50-100 kr Nej tack

Hade det varit en av mina andra kunder som även lägger sin handel här. Inga problem men tänker inte vara sista lösningen på problem.

//Diabetikern som tydligen vaknat på fel sida
Haha, känner igen känslan när en bil rullar in på gården och man vet i förväg att nu har gubbf*n dragit av startsnöret igen på sin gräsklippare från förhistorisk tid och kommer att börja tjata om att jag ska byta det snabbt och billigt för verkstan i stan har inte tid förrän till hösten. Han har äntligen fattat efter 3 år att min verkstad är stängd för evigt men det tog tid.:cool: Vill jag göra nåt jobb ska det vara nåt kul och inte nåt jag gjort tusen gånger och knappt fått tack för ens.

//Bonntjurig som en sur tjur.

Gick precis genom spärrarna på T-Centralen och biljettkontrollanter stod på insidan. Varför står de på insidan? Ni har precis sett mig blippa och gå igenom spärren 😅

Jag har också råkat ut för det! Förstår inte varför. Frågade faktiskt en och hen sa att de kollar att alla som går igenom faktiskt har giltiga biljetter. Antar de menar om någon 50-åring åker på typ barn eller ungdomsbiljett(?) Och för att avskräcka folk som planerar att planka.

Städar. Och som alltid när jag gör det så funderar jag starkt på att betala någon annan för att göra det på ett proffsigt sätt så att vi en gång för alla kan få en ny, ren start i vår Villa villekulla. (Kan liksom inte hjälpa att undra vad folk som kommer hem till oss tänker. Kanske: Oj! Här bor någon som satsar på roligare saker än städning :angel:.)

Får också ett kraftigt sug efter renovering av ytskikt när jag far runt i vårt vilda hem.

Hade kunnat åka med mamma och hennes särbo till Skänninge marken en sväng (var där sist för 2 år sen) meeen ärligt talat är det inte detsamma och lika bra som när jag var yngre, faktiskt inte....Dessutom ska jag inte ha nått särskilt alls; slutar bara med att jag köper godis för minst ett par hundra- ska jag inte! Dessutom har jag fullt upp hemma med att göra iordning efter IKEA-beställningen, så så får det bli
😃
.

Varför varför varför gillar jag antika möbler i massivt trä?
Hur kul är det att flytta när större delen av möblerna väger hur mycket som helst + att de inte har några bra ställen att hålla?

De är jättesnygga, ja absolut. Men...

Rundslingar är dina vänner: https://www.jula.se/catalog/bil-och...ragstroppar-och-rundslingor/rundsling-330076/

Det ökar ens lyftkapacitet något enormt. Det finns speciella flyttremmar också: https://www.24.se/hem-tradgard/verktyg/flytthjalpmedel/kinzo-flyttremmar-2-pack

Nästa gång vi flyttar så hoppas jag att det är lite mer planerat så att vi kan anlita flytthjälp. Men, det man är rädd om lär man behöva flytta själva ändå antagligen så det kan kanske vara värt det ändå.

Jag brukar inte vara särskilt avundsjuk av mig.....Men jag känner fasen en gnutta avundsjuka på de som slipper få pekpinnar över sina val de gör här i livet. Det vill jag med slippa, är så spyless på det! Så hädanefter är det🖕på det! Over and out.

Det är helt okej!
Men jag gillar att ha det helt tyst inne, är ovan vid att barn låter in i min lägenhet. Så handlar mer om det än att jag inte tycker det ska få låta.

Jag håller i grunden med dig. Men okynnesskrikande, inte sällan i timmar (i mitt fall), tycker jag faktiskt inte är okej öht. Det är fruktansvärt för omgivningen. Jag ska kunna sitta ute på min balkong i ett i övrigt lugnt område utan att få migrän, liksom.
Jag bor ju i hus utan riktigt nära grannar idag och har i mina pensionstankar funderat på att istället bo mindre och med liten täppa, tänk litet 1-plans radhus eller lägenhet med altan - men just det ni skriver om att ha det tyst och lugnt (när jag vill att det ska vara tyst och lugnt!) får mig att tveka big time.
Så tack för input i min funderings-hjärna :up: :heart
Nu är det ett gäng år kvar tills pension, men jag leker ofta med tanken "inför det blir dax".
Så just nu så lutar vågskålen åt att bo kvar i mitt hus ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund