Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla två. Den mindre ungen höll på att svälta ihjäl ett tag så de tog honom (Christopher) därifrån för stödmatning någon vecka men nu är han tillbaka och allt går bra! Båda är ringmärkta också. Honan är döpt till Kirsty efter kvinnan som tog hand om den svältande ungen. :) Mycket drama!
Trevligt, annars är det ju inte ovanligt att den minste blir mat åt syskonen.

Hela fiskgjusefamiljen, fräckt snott från deras fb. :D
Ungarna är de med vita tippar på fjädrarna.

1786647980283.webp

Trevligt, annars är det ju inte ovanligt att den minste blir mat åt syskonen.
Jag vet faktiskt inte om fiskgjusar uteslutande äter fisk, men ja, de mindre dör oftast i alla fall. Jag tror de fattade beslutet att hjälpa till för att ungarna är såpass gamla nu. Hade de varit mindre hade de nog låtit naturen göra sitt... det var så sorgligt ifjol när de förlorade alla fyra ungarna runt första veckan bara.

Lyssnar på en epa som spelar musik nere vid gatan. Ja ni vet säkert vilken ljudnivå det handlar om.
Vägrar titta ut och ge dom minsta uppmärksamhet.
Funderar på om dom hade tyckt att det var lika roligt/coolt om ingen reagerade över huvud taget?
Jag tar för givet att syftet med ljudnivån är att få uppmärksamhet?

Gick in i min journal för att förhoppningsvis det skrivits in hur starka mina minusglasögon jag behöver och blev lite deppad. Står att jag har degenerativ myopi, amblyopia ex anopsia, nystagmus och andra oregelbundna ögonrörelser. Samt glaskroppsavlossning. Vill inte läsa om allt som är fel utan att mina ögon ska vara friska.

När jag googlade (vilket man verkligen inte ska göra) så förstår jag nu varför jag ständigt tappar bort saker, trillar över mina egna fötter, över trottoarer och liknande. Går in i lyktstolpar, busskurer och dörrar.

Edit: Dessutom Diabetes mellitus typ 1 med ögonkomplikationer.

Funderar på om jag ska välja madrassen jag hade tänkt från början i stället och ändra hela beställningen i morgon?
Att köpa säng är definitivt, man kan inte ändra sig sen om det blir fel lixom.

Har i alla fall kört ett stretchingpass med lilla hunden. Hon vinner överlägset i vighet just nu men ganska gulligt att hon försöker ta efter alla mina rörelser :love:

Funderar på om jag ska välja madrassen jag hade tänkt från början i stället och ändra hela beställningen i morgon?
Att köpa säng är definitivt, man kan inte ändra sig sen om det blir fel lixom.

Har i alla fall kört ett stretchingpass med lilla hunden. Hon vinner överlägset i vighet just nu men ganska gulligt att hon försöker ta efter alla mina rörelser :love:
Många företag, typ IKEA, har något de kallar sova på saken. Då får man lämna tillbaka efter X månader om man inte är nöjd med sängen. :idea:

Lyssnar på en epa som spelar musik nere vid gatan. Ja ni vet säkert vilken ljudnivå det handlar om.
Vägrar titta ut och ge dom minsta uppmärksamhet.
Funderar på om dom hade tyckt att det var lika roligt/coolt om ingen reagerade över huvud taget?
Jag tar för givet att syftet med ljudnivån är att få uppmärksamhet?
En gång gick jag ut och bad om deras trlefonnr. Varför? Jo jag tänkte ringa och diskutera livet imorgon bitti klockan 5. Nä då ville ju de sova. Jo men tack det vill jag nu...

Har toppat morgondagens overnight oats med banan och jordnötssmör. Ser redan fram emot att äta dem, det är så gott!

Nu ska jag göra mig klar för sängen, så himla trött nu och bussen blev sen hem pga grejer på vägen. 😴

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok