Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vaknat och nyst extremt mycket... Är så less på att vara sjuk nu :( Idag är jag iaf ledig. Nästa lediga dag blir torsdag nästa vecka. Idag ska jag försöka vila, trots att stugan ser kaotisk ut och verkligen behöver städas. Men vila, långpromenad med hundarna och mer vila står på dagens schema. Ska försöka laga bra mat också så att kroppen får energi att bli frisk.

Hamnade nu att läsa en tråd på facebook. Inleddes med att en person skrev att hon hade träffat en kvinnohatande man. Varken mer eller mindre. Kommentarsfältet sedan... Herregud. Fullt(!) av män som skrev om hur vidriga kvinnor är, frågade vad hon gjort för att han skulle bete sig så osv. En och annan skrev något vettigare, men de var i klar minoritet. Resten gjorde så att det kändes som helt rätt beslut att bo ensam här i min stuga mitt ute i skogen.

Öppnade jobbmobilen för att kolla min kalender och se om det fanns en lucka där mina föräldrar kan resa bort under hösten (de är mina enda hundvakter för jobb), och såg saker som stressade mig i flödet trots att jag försökte att inte kolla :( Inte hittade jag någon uppenbar lucka heller, utan pussel kommer behövas vilket jag inte kan göra när jag inte jobbar..

Öppnade jobbmobilen för att kolla min kalender och se om det fanns en lucka där mina föräldrar kan resa bort under hösten (de är mina enda hundvakter för jobb), och såg saker som stressade mig i flödet trots att jag försökte att inte kolla :( Inte hittade jag någon uppenbar lucka heller, utan pussel kommer behövas vilket jag inte kan göra när jag inte jobbar..
Jobbat en del på dessa känslorna genom åren och valde denna gången taktiken - ”Det där är faktiskt helt onödigt att bli stressad över” och det funkade och minskade det mesta av obehaget 👍

Fortfarande i chock över 8000:- 😅 Fattar att det är ett åtagande, men för en person som redan arbetar hemifrån med IT…? Dvs kan arbeta som vanligt under tiden. Min hund går ut på parkeringen och går in direkt igen för att sova. Kräver 0 aktivering, bara sällskap, under några timmar på dagen.

Hemma efter att ha varit och handlat. Jösses vad varmt det är. Jag hade på mig en college tröja och jeans och svettades. Nåja körsbärstomater och nektariner inköpa. Nektarinerna får vara ute så länge eftersom min kyl är fylld av körsbärstomater och lite annat. Då blir de iaf mjukare. Hittade också mini yoghurt på Willys! Så nu ska jag bara köpa morötter (som jag glömde igen) och fixa coleslaw med yoghurt istället för majonnäs. Vi för se hur det smakar. Tänker blanda i lite dijonsenap en gnutta honung och lite annat enligt recept.

Busschauffören körde som en galning och jag som inte ens i vanliga fall är särskilt stadig på benen fick verkligen klamra mig fast vid en av pålarna. Helt galet.

Provar att ha med hundarna på jobbet idag.

Det går okej. De är lite för skälliga. Strikt platsliggning verkar fungera bäst, MEN folk vill ju hälsa och då kommer det lite ljud. Framförallt om folk säger "hej hej" :rofl:

Vi får se om det blir att de kan vara med eller om grannen kommer få släppa ut dem hemma istället.

IMG_20260827_123814.webp

Ängelholms hembygdspark idag med dottern och hennes barn.

Noterar att ett intressant hus inte allt för långt bort tydligen är svårsålt ändå. Det har nu legat ute på booli i 11 månader, några visningar har blivit inställda och de har sänkt utropspriset med 200k. Misstänker att det är för att huset "behöver" renoveras och att läget inte är speciellt poppis. Funderar på att undersöka ifall jag skulle kunna ha råd med det trots allt...

Sambo och jag var i samma by idag. Så vi passade på att åka förbi deras gelato-ställe som är magiskt. Idag tog jag blåbärssorbet och cocos-glass och svimmade typ av lycka. 😍
Är aaaningens trött idag. När man läser "Kvarg" på en gatuskyltskylt och inte "Kvarng" bör man åka hem och gömma sig.
Behövde ringa Irländsk människa i det här tillståndet. Det var intressant. Särskilt som hens mobil klippte då och då. Jag har ändå bra engelska. Men det där är ju lite så där vissa dialekter.. 😅

Eftersom jag ska till kattorgien idag och inte i förrgår som jag trodde, så måste jag släpa mina grovsopor till kontairen prick fem så jag kan gå tillbaka och hinna duscha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund