Vad gör vi? Del CCXXXVII

Bukefalos 30 år!

Vet inte om det är kollat. HB och ferretin är ju askasst, därav järninfusionen i fredags. Det är som att biverkningarna på den sa åt kroppen att säga upp sig helt.
Ska göra flera undersökningar för att leta orsak till de låga värdena, men om de inte ger något får jag prata med läkaren om sköldkörteln.
Järnbrist ger ju en förlamande trötthet. Den där förlamande tröttheten är det jag minns mest från min sjukdomperiod. Det tar ofta tid för kroppen att ställa om efter järninfusion. Minns jag helt fel eller har du gjort GB? Dåligt näringsupptag är ju en känd komplikation till den som dessutom kan vara svår att kontrollera. Har man uteslutit det?

Senast ändrad:
Ridit L en kort sväng och longerat Apelsinen. Valacken fick arnica och bandage igen på bakbenet. Inte helt nöjd med hur det ser ut i dag men han får fortsätta gå ute. Hingsten är som alltid snäll, frisk och okomplicerad.
Nu har jag planerat morgondagens shopping efter jobbet, granngården så klart :up:
Ett pass kvar sen semester!.... inte för att jag räknar ner eller så :angel:

Har det lite kämpigt med särbon just nu. Tror tyvärr inte att det kommer hålla; vi ses väldigt sällan just nu och ingen av oss orkar anstränga oss för att ses mer i nuläget pga olika omständigheter. Idag berättade han även att han funderar på att flytta till Göteborg framöver, då han vill bo närmre sin familj. Och det förstår jag och kommer aldrig att säga emot.

Har det lite kämpigt med särbon just nu. Tror tyvärr inte att det kommer hålla; vi ses väldigt sällan just nu och ingen av oss orkar anstränga oss för att ses mer i nuläget pga olika omständigheter. Idag berättade han även att han funderar på att flytta till Göteborg framöver, då han vill bo närmre sin familj. Och det förstår jag och kommer aldrig att säga emot.
Trist att läsa! ❤️

Järnbrist ger ju en förlamande trötthet. Den där förlamande tröttheten är det jag minns mest från min sjukdomperiod. Det tar ofta tid för kroppen att ställa om efter järninfusion. Minns jag helt fel eller har du gjort GB? Dåligt näringsupptag är ju en känd komplikation till den som dessutom kan vara svår att kontrollera. Har man uteslutit det?
Två gbp till och med, och -1 m tunntarm 😅 så onkologen börjar gräva orsaker själv nu innan han skickar mig vidare.

Har ju ändå jobbat heltid med de här dåliga värdena i typ ett halvår, men nu är det värre än någonsin.

Läget just nu; är ensam i stugan. Enligt observationer är ingen annan i området hemma. Ska gå och lägga mig. Får notis från kameran att den upptäckt rörelse. (Det händer rätt ofta och kan vara alltifrån en fluga till en räv liksom). Några sekunder senare prasslar det i sovrummet.

Tur att man inte är mörkrädd när det visar sig att rörelsen är ett random väderfenomen (?) och prasslet är katten i garderoben (!) som ska testa hur mycket mitt psyke klarar av.

Godnatt, låt våldtäcktsmördarna härja fritt. 🫡

Pysslar med spindlarna och försöker ta lite uppdaterade foton. Det är särskilt spännande med största flickan Abbil, som bor i ett terrarium det är svårt att fotografera i... så jag måste lyfta av locket vilket i sin tur får henne att springa och gömma sig, vilket innebär att jag måste lämna locket öppet tills hon kommer ut igen - vilket i Sin tur innebär att jag måste vara väldigt noga med att kisse inte smyger in i sovrummet och hoppar ned i terrariet. 😅

Börjat komma igång igen lite lätt efter att häst ju vilat några dagar; en mysig skrittur i början av veckan, igår övergångar på longerlina och tänkte att skritt och trav skulle vara lagom men någon ville absolut galoppera några varv och sicken härlig galopp hon visade upp 😍.
Ikväll en kort men skön promenad innan mörkret med två glada hästar 😊.

Ikväll fick jag se Sveriges dummaste själv med kissarna då sambon får sova kvar till imorgon där han kör just nu och nu är det verkligen hög tid att sova, tröööööött känner jag 🥱😴.

Jag råkade andas för nära min största spindel så hon sprang och gömde sig, så det blev inga foton idag. Det här är helt seriöst ett monster i många skräckfilmer. 😅 :heart

Börjat komma igång igen lite lätt efter att häst ju vilat några dagar; en mysig skrittur i början av veckan, igår övergångar på longerlina och tänkte att skritt och trav skulle vara lagom men någon ville absolut galoppera några varv och sicken härlig galopp hon visade upp 😍.
Ikväll en kort men skön promenad innan mörkret med två glada hästar 😊.

Ikväll fick jag se Sveriges dummaste själv med kissarna då sambon får sova kvar till imorgon där han kör just nu och nu är det verkligen hög tid att sova, tröööööött känner jag 🥱😴.
Och dumma är dom, inte ett dugg smartare än en papplåda.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat