Var väl inte mer en 6-8 år då kanske, syrran ännu yngre, så vi fick inte leka med tändstickor i gammalt timmerhusMen va! Vi fick lära oss att tända själva i pannan istället. Jösses liksom.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var väl inte mer en 6-8 år då kanske, syrran ännu yngre, så vi fick inte leka med tändstickor i gammalt timmerhusMen va! Vi fick lära oss att tända själva i pannan istället. Jösses liksom.![]()
Hemma hos mig kallades detta gå-bärnings.Avkomman fick jag gå bakom, med ett tag runt magen och leda in på toan.
Vår diskmaskin började krångla i förrgår och maken fick ingen ordning på den så vi bestämde att vi kastar ut skiten och köper en ny. Ny är alltså beställd men är lite leveranstid så vi får diska för hand och jag hatar detMaken bara "men detta går ju rätt fort och smidigt ändå" och jag bara "
".
Jag hatar att ha massa disk stående på bänken så jag diskar som besatt nu så fort något har använts för att det inte ska bli något äckligt berg som jag får ångest över![]()
Jag köpte en i princip nästan oanvänd bänkdiskmaskin av en kollega när jag köpte lägenheten och är sååååå nöjd över beslutet. Speciellt som det visade sig att det redan var förberett för en diskmaskin i ett av underskåpen. Under den har jag stekpannor och sånt som inte går in i det fruktansvärt opraktiskt smala 60-talsskåpet (hade man inga större kastruller och grytor på 60-talet?)Pappa ÄLSKAR att diska. Jag och sambon är tacksamma för vår bänkdiskmaskin; finns så mycket annat att göra istället ju
![]()
Diska? Rätt fort och smidigtVår diskmaskin började krångla i förrgår och maken fick ingen ordning på den så vi bestämde att vi kastar ut skiten och köper en ny. Ny är alltså beställd men är lite leveranstid så vi får diska för hand och jag hatar detMaken bara "men detta går ju rätt fort och smidigt ändå" och jag bara "
".
Jag hatar att ha massa disk stående på bänken så jag diskar som besatt nu så fort något har använts för att det inte ska bli något äckligt berg som jag får ångest över![]()
Det är svårt att göra annat när båda föräldrarna börjar jobba före halv sju...Ja fast jag skrev dra upp. Barn som vaknar som din son behöver man ju inte ”dra” upp.
Fast det sa jag inte heller utan jag skrev att det måste vara tungt.Det är svårt att göra annat när båda föräldrarna börjar jobba före halv sju...